Er zijn veel leuke producten die het goed doen als relatiegeschenken. Pennen zijn altijd populair, evenals drinkflessen. Wat altijd in het oog springt, is een bedrukte tas. Het biedt tal van voordelen.
1. Praktisch en functioneel
Een tas is iets wat iedereen gebruikt en nu we geen plastic tasjes meer in de winkels krijgen, is een kleinere boodschappentasje van stof zeer gewenst. Tassen worden gebruikt voor de boodschappen en voor andere doeleinden, zoals school, sport en dagjes uit. Er zijn altijd verschillende tassen om uit te kiezen. Een rugzakje bijvoorbeeld of een echte shopper zullen zeker gewaardeerd en vaak gebruikt worden. Door een bedrukte tas cadeau te doen, geef je de ontvanger iets waar ze daadwerkelijk iets aan hebben in hun dagelijks leven.
2. Constante blootstelling aan je merk of bedrijf
Laat je de tas met je logo bedrukken, dan zal dit relatiegeschenk iedere keer weer je bedrijf onder de aandacht brengen van de gebruiker en ander winkelend publiek. Zo krijgt het ineens de functie van mobiel reclamebord voor jouw merk of bedrijf. Telkens wanneer de ontvanger de tas gebruikt, wordt jouw bedrijfsnaam, logo of boodschap gezien door anderen. Of het nu op straat, in de supermarkt of in de sportschool is, de tas brengt je merk onder de aandacht en zorgt voor constante blootstelling.
3. Breed bereik
Een bijkomend voordeel van deze constante blootstelling aan je merk via een tas is dat je een heel breed en divers publiek ermee bereikt. Je doelgroep is namelijk overal en misschien trek je zo wel heel nieuwe klanten naar je toe. Puur omdat men je logo, merk, slogan of bedrijfsnaam op een bedrukte tas hebben gezien. Daarnaast worden tassen binnen het gezin nog wel eens uitgeleend. Bijvoorbeeld omdat zoon of dochter iets extra’s mee moeten nemen naar school wat niet in de schooltas past. Zo zou je zomaar een heel nieuwe doelgroep aan kunnen boren voor je merk of product.
4. Duurzaamheid en milieubewust
Er is nog een goede reden om tassen weg te geven als relatiegeschenk; je laat zien dat je voor duurzaamheid staat. Duurzaam ondernemen en milieubewustzijn is nu eenmaal steeds belangrijker geworden. Door goodiebags, persberichten of andere relatiegeschenken in een bedrukte tas te geven, laat je zien dat je denkt aan de wereld. Kies daarom ook voor duurzame materialen, zoals tassen van gerecyclede materialen. Dat is ecologisch verantwoord en je hebt een nog beter verhaal te vertellen over je merk en bedrijf.
5. Budgetvriendelijk
Het is altijd aan te raden om relatiegeschenken groots in te kopen. Vooral als je van plan bent deze voor langere tijd weg te kunnen geven of het voor grote evenementen gaat gebruiken. Bij grotere bestellingen wordt de prijs per stuk vaak goedkoper. Hiermee is een grotere afname een kosteneffectieve keuze voor bedrijven van elke omvang.
6. Variatie in ontwerpmogelijkheden
Tegenwoordig zijn er heel wat mogelijkheden voor het bedrukken van tassen. Zo kun je tassen bedrukken in full colour en op verschillende materialen. Je kan daarbij kiezen uit verschillende stijlen, kleuren, materialen en maten om een tas te creëren die perfect aansluit bij jouw merkidentiteit en boodschap. Mix en match type tassen (tote bag, boodschappentas, rugzak of laptoptas) en ontwerpen, zodat ze passen bij je doelgroep en bereik zo nog meer potentiële klanten.
7. Persoonlijke touch
Relatiegeschenken bieden de mogelijkheid om een persoonlijke touch toe te voegen aan je relatiegeschenk en creatieve expressie te tonen. Kies eens voor een speels ontwerp, een inspirerende boodschap of een opvallend logo. De tas kun je aanpassen aan de smaak en voorkeuren van de ontvanger.
8. Promotiemateriaal
Als je veel op beurzen staat om je bedrijf, merk of product te promoten dan geef je vaak foldermateriaal mee. Bezoekers van beurzen, evenementen en congressen hebben niet altijd de ruimte in de werktas (als ze deze al mee hebben) om al die folders aan te pakken. Biedt hen dan een mooie bedrukte tas aan om het materiaal in te dragen. Kies dan bij voorkeur om een tas die om de schouder te dragen is, zodat de relatie niet de hele tijd de handen vol heeft. Een tasje is zeer geschikt voor het weggeven van catalogi, persberichten, folders en natuurlijk ander promotiemateriaal. Door tassen uit te delen op dergelijke gelegenheden, vergroot je de zichtbaarheid van jouw merk en trek je potentiële klanten aan.
Een relatiegeschenk is er vooral om de relatiebanden aan te sterken. Een bedrukte tas zorgt voor een langdurige herinnering aan jouw merk en de waarde die je hecht aan de relatie met de ontvanger. Telkens wanneer de tas wordt gebruikt, herinnert diegene zich weer je bedrijf, de leuke interactie of het evenement en dat zal leiden tot nog meer waardering voor je bedrijf.