Wat moet een UX design bureau kunnen?
UX staat natuurlijk voor user experience, oftewel totale gebruikerservaring. Daarom moet een goed UX design bureau in staat zijn om de klant te helpen met het maken van een waardevol, soepel en functioneel platform. Dit kan gaan over een website, app of een stuk software. Door goed te luisteren naar de klant kunnen zij precies leveren wat de klant van hen wil.
Waar moet je naar kijken bij het zoeken van een geschikt UX bureau?
1. Hebben ze wel ervaring en expertise?
Bij het zoeken van een bureau moet je goed kijken naar ervaring en expertise. Kijk of ze een portfolio hebben met succesvol afgeronde projecten in verschillende sectoren. Hier kan je zien of het bureau de expertise en creativiteit heeft waar jij naar zoekt. Ook kan je meteen zien of de stijl van design bij jouw bedrijf past.
2. Zoek referenties uit
Lees de beoordelingen en vraag om referenties. Hieraan kan je zien hoe ze luisteren en samenwerken met de klant. Dit biedt ook een vorm van betrouwbaarheid over het nakomen van hun beloftes. Ga echter niet alleen of op het aantal sterretjes, maar contacteer een referentie als je dit kunt vinden.
3. Communicatie en samenwerking
Bij een project is communicatie ontzettend belangrijk. Luistert het bureau naar wat de klant heeft te zeggen? Leggen ze geen woorden bij de klant in de mond? Krijg je regelmatig updates over het proces? Elk bureau zegt tegenwoordig transparant te zijn, maar hoe tonen ze dit aan? Is het bedrijf bereikbaar (fysiek als online)?
4. Innovatieve oplossingen
Is de organisatie helemaal op de hoogte van de laatste trends en technologieën in de branche? Maken ze het product futureproof?
Wat voor diensten levert Pixelpillow?
Wij hebben natuurlijk een favoriet bureau. Deze jongens komen uit Zwolle en hebben al meerdere mooie klanten in hun portfolio. Pixelpillow is gespecialiseerd in de volgende diensten!
Gebruikersonderzoek en -analyse
Door een gebruikersonderzoek en -analyse uit te voeren kan je veel te weten komen over de doelgroep die je wilt aanspreken. Hoe beter jij je doelgroep kent, hoe makkelijker het is om dit om te zetten in de verkoop van een product of dienst. Dit wordt geanalyseerd vanuit de gebruiksdata en interviews met eindgebruikers.
UX-optimalisatie
Als je goede online tools hebt, maar weinig inzicht hebt in de gebruiksvriendelijkheid ervan, dan heb je last van een blinde vlek. Door een UX-optimalisatie wordt er op maandelijkse basis meegekeken naar uw online product en een verbeterplan opgezet. De invloed hiervan kan zorgen voor: Een besparing op de klantenservice, een verhoogde productiviteit en het zorgt ervoor dat klanten langer blijven hangen.
User Interface design
User interface design is de manier waarop je website of applicatie is opgebouwd. Het gaat dan om gebruiksvriendelijkheid. Kan de klant op intuïtie vinden waar hij of zij naar op zoek is? Er moet ook een balans gevonden worden tussen visuele aantrekkelijkheid en de technische functionaliteit.
Tot slot, waarom is Pixelpillow nou het UX design bureau voor jou? Door een breed aanbod aan diensten kan je overal voor terecht, met experts die niet voor jou maar met jouw werken!