Inhoudsopgave
Voordelen van het uitbesteden van SEO
SEO uitbesteden bij LEQUAL of een vergelijkbare marketing agency heeft verschillende voordelen. Allereerst is het belangrijk te beseffen dat SEO uit verschillende componenten bestaat. Denk aan het toevoegen van waardevolle content aan een website, het uitbouwen van een linkprofiel en het optimaliseren van technische factoren op de pagina’s van je website. De combinatie hiervan maakt dat het vaak lastig is om ieder van deze componenten op de juiste wijze aan te pakken. Voordat je voldoende kennis hebt opgedaan over de verschillende componenten, zullen concurrenten de belangrijkste posities al hebben overgenomen. Daar komt bij dat een marketing agency over het algemeen een groot netwerk van experts heeft. Dit maakt dat er vaak al op een relatief korte termijn successen worden geboekt.
Desinvestering van tijd en geld
Jezelf verdiepen in de verschillende componenten van SEO kost niet alleen veel tijd. Ook is de kans op fouten zeker de eerste maanden relatief groot. Mogelijk investeer je in linkbuilding, zonder hierbij goed te kijken naar de meerwaarde van het toevoegen van een link aan je linkprofiel. Een extra link voegt lang niet altijd waarde toe; het kan de kwaliteitsscores van je website schaden. Het leidt er niet alleen toe dat de schade hersteld moet worden, maar ook dat je geld verspilt.
Nadelen van SEO uitbesteden aan een externe partij
Zitten er dan ook nadelen aan het uitbesteden van SEO aan een externe partij? Als nadeel zou je kunnen noemen, dat je door voortdurend goede content toe te voegen uiteindelijk ook op natuurlijke wijze hogere posities zal behalen. De investering in het uitbesteden van SEO gaat ten koste van de winst van je organisatie. Het op organische wijze behalen van hogere posities zal vaak echter veel langer duren. Daar waar de concurrentie wel kiest voor het uitbesteden van SEO.