Inhoudsopgave
SEO
SEO staat voor Search Engine Optimization, en zorgt ervoor dat jij hoger in de Google-zoekresultaten komt. De manier waarop dit gedaan wordt, is door goed rekening te houden met de factoren die Google gebruikt om te bepalen wie welke positie inneemt. Voorbeelden hiervan zijn de gebruiksvriendelijkheid van jouw website en of deze een mobielvriendelijke variant heeft, maar ook het woordgebruik van de website. Als jij de teksten op jouw website op een SEO-manier schrijft, zorg je ervoor dat bepaalde zoektermen een aantal keer voorkomen in jouw teksten. Google zal dit opvallen, waardoor je hoger in de zoekresultaten komt. Dit allemaal hoeft in principe niets te kosten, en is dus een effectieve manier om makkelijker potentiële klanten te bereiken.
SEA
SEA staat voor Search Engine Advertising, en heeft het zelfde doel als SEO. Het grote verschil tussen de twee is dat je voor SEA wel moet betalen, maar dat je hiermee ook gegarandeerd resultaat boekt. Aan de hand van SEA, betaal jij Google om voor bepaalde zoektermen bovenaan te komen staan in de Google-zoekresultaten. Voor iedere klik die je via deze advertentie genereert, betaal jij een afgesproken bedrag aan Google. Bij SEA kom je gegarandeerd bovenaan in de zoekresultaten, maar ben je nog steeds niet verzekerd van een aankoop. Het is dus mogelijk dat jij betaalt voor een klik, die zich niet omzet in verdere omzet.
Hoe gebruik ik SEO en SEA?
Het is erg lastig om SEO en SEA succesvol uit te voeren als je hier niet heel veel verstand van hebt. Wij raden daarom aan om een SEO Agency in te schakelen, zoals Traffic Today. Zij zijn gespecialiseerd op het gebied van online marketing, en zo dus ook SEO en SEA. Traffic Today helpt jou graag op de juiste wijze hoger in de Google-zoekresultaten te komen.