Inhoudsopgave
Hoe efficiënt is het digitaliseren van je personeelsplanning?
Waarom is het digitaliseren van personeelsplanning de beste manier? Dit is omdat wanneer je je personeelsplanning plant met behulp van een digitale planningstool die speciaal is ontworpen voor personeelsbeheer, het gemakkelijker wordt om het geplande personeelsbestand te vergelijken met het daadwerkelijke personeels gebruik. Dit zal je helpen fouten op te sporen die tijdens het planningsproces zijn binnengeslopen en deze te corrigeren voordat ze een probleem worden.
Deel eenvoudig een prognose tussen afdelingen
Met de juiste technologie bij het digitaliseren van je personeelsplanning, kun je een prognose delen tussen afdelingen. Met geautomatiseerde processen kun je tijd besparen door routinetaken en -functies te automatiseren. Je kunt je geplande personeelsbestand ook gemakkelijk vergelijken met het daadwerkelijke personeels gebruik. Dit zal je helpen te begrijpen waar er hiaten zijn in de personeelsbezetting of overbezetting, zodat je dienovereenkomstig kunt aanpassen.
Tijd besparen
Automatisering is een belangrijk aspect van productiviteit, omdat het een middel is om tijd en geld te besparen. Automatisering kan via software, technologie of zelfs met een systeem. Het is ook mogelijk om een deel van de automatisering handmatig uit te voeren. Door de personeelsplanning te digitaliseren, kun je routinetaken en -functies automatiseren, zoals het bijhouden van afwezigheden of het automatiseren van salarisprocessen. Dit helpt je bedrijfsactiviteiten te stroomlijnen, zodat je je kunt concentreren op de groei van je bedrijf in plaats van je zorgen te maken over de kleine dingen! Bovendien kunnen dit soort gegevens je helpen te zien of je voldoende personeel heeft om aan de vraag te voldoen en of er mogelijkheden zijn voor kostenbesparingen door de personeelsbezetting aan te passen. Je kunt ook het aantal geplande diensten vergelijken met het aantal dat vorig jaar voor dezelfde tijd is gepland om te zien hoe het plan zich verhoudt tot historische gemiddelden, wat inzicht kan bieden in wat er sindsdien is veranderd en je kunt je plannen dienovereenkomstig aanpassen.
Nauwkeurig en up-to-date
Nauwkeurigheid en up-to-date gegevens zijn essentieel voor een succesvolle personeelsplanning. Wanneer je je planningsproces digitaliseert, kun je erop vertrouwen dat je gegevens nauwkeurig, actueel en consistent zijn. Je elimineert het risico van verouderde informatie of onnauwkeurige rapportage, omdat het allemaal constant wordt bijgewerkt als onderdeel van het planningsproces.
Planningsgegevens worden veilig opgeslagen
Wanneer je via de cloud toegang heeft tot je personeelsplanning gegevens, profiteer je van verbeterde toegankelijkheid en beveiliging. Dit betekent dat je planningsgegevens veilig in de cloud worden opgeslagen en overal en altijd gemakkelijk toegankelijk zijn. Dit betekent ook dat je de informatie met anderen kunt delen via verschillende apparaten, zoals mobiele telefoons of tablets. Ten slotte kun je samenwerken met andere gebruikers die mogelijk op afstand werken.