Branding is vandaag de dag steeds belangrijker als het gaat om marketing. Mensen willen zich kunnen identificeren met een bedrijf en ook weten waar het bedrijf voor staat. Wanneer we kijken naar de grote spelers op de markt, zoals een Coca Cola, dan zien we dat zij in al hun uitingen geen Cola promoten, maar zorgen voor een stukje gezelligheid door het gebruik van hun producten. Het perfecte voorbeeld is natuurlijk de jaarlijks terugkerende kerstreclame. Deze reclame heeft eigenlijk niets te maken met de cola zelf, maar iedereen heeft het wel over de welbekende ‘Coca Cola Truck’. Je kunt je dus wel voorstellen hoe belangrijk dit is. Omdat niet ieder bedrijf beschikt over enorme budgetten, zijn relatiegeschenken een goede eerste stap om te werken aan je branding en dus merk. Hoe je dit doet, leggen we je stap voor stap uit.

Inhoudsopgave

Wat is branding?

Wanneer we het hebben over branding, dan denken veel mensen dat we het hebben over de huisstijl en het logo van een bedrijf. Toch is dit absoluut niet het geval. Natuurlijk zijn dit belangrijke onderdelen van je ‘brand’, maar dit is niet het enige. Branding is namelijk wat je als bedrijf wilt uitstralen, waar je voor staat en ook de identiteit van het bedrijf. Dit geldt niet alleen voor de producten of diensten, maar ook voor al het andere wat bij een bedrijf komt kijken. Je kunt het eigenlijk als een soort DNA van het bedrijf zien. Het is dus ook niet voor niets dat grote bedrijven hier ontzettend veel tijd en geld aan besteden, misschien nog wel meer dan aan het promoten van de producten of diensten zelf.

Het effect van bedrijfsgeschenken

Als bedrijf is het in de huidige tijd belangrijk om uniek te zijn. Dat houdt in dat je een unieke identiteit hebt en een stuk merkbeleving opbouwd bij je klanten. Bedrijfsgeschenken bieden de ideale mogelijkheid om dit te realiseren. Door zorgvuldig gekozen geschenken te geven die aansluiten bij de waarden en persoonlijkheid van je bedrijf, laat je een blijvende indruk achter bij de ontvangers. Omdat het kiezen van de juiste geschenken best een uitdaging kan zijn, is het verstandig een partij in te schakelen die je niet alleen kan adviseren, maar ook daadwerkelijk kan helpen bij het realiseren van je ideeën. Daar kunnen de specialisten van Gift Campaign zeker mee helpen. Naast de hoogwaardige producten, denken ze met je mee en is het ook voor de kleine ondernemer mogelijk hier te kunnen slagen. 

Positieve associaties en versterking van de merkidentiteit

Gepersonaliseerde bedrijfsgeschenken zorgen voor een positieve associatie met je merk. Wanneer klanten of medewerkers een geschenk ontvangen dat past bij hun interesses of behoeften, voelen ze zich gewaardeerd en betrokken. Dit versterkt niet alleen de relatie tussen hen en je bedrijf, maar creëert ook positieve mond-tot-mondreclame. Want laten we eerlijk zijn, het is veel leuke om op een verjaardag te vertellen dat je een prachtig gepersonaliseerd kookschort hebt gekregen, dan een standaard geschenk waar je eigenlijk niets aan hebt.

Is jouw pensioenpot al gevuld voor een zorgeloze oude dag? Check binnen 2 minuten welke pensioenopties voor jou (fiscaal) het beste zijn. Start de gratis Pensioen Scan van De Zaak.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Foto van Nanda den Hartog

Nanda den Hartog

Als redactiecoördinator bij De Zaak zorg ik ervoor dat er dagelijks interessante artikelen voor ondernemers op onze website staan en ben ik de drijvende kracht achter het weekoverzicht. Dat ik zelf ondernemer ben geweest komt daarbij goed van pas. Door deze ervaring en mijn redactionele skills begrijp ik op welke informatie en tips ondernemers écht zitten te wachten.
Lees ook…
Schijnzelfstandigheid is voor de Belastingdienst een groot probleem. De overheid loopt namelijk inkomsten mis. Tegelijkertijd is het ook voor zzp’ers…
Als ondernemer of vastgoedbeheerder weet je dat winst niet alleen voortkomt uit huurinkomsten, maar vooral uit slimme keuzes. In een tijd waarin…
Veel horecazaken zijn dicht bij elkaar gesitueerd. In veel plaatsen vind je straten met uitsluitend horeca. Hoe onderscheid je je dan? Natuurlijk met…
Een whiplash is een veelvoorkomende vorm van letselschade na een verkeersongeval. Dit ontstaat meestal door een plotselinge, krachtige beweging van het…
Als ondernemer heb je waarschijnlijk wel eens gehoord van de arbeidsongeschiktheidsverzekering. Deze wordt vaak genoemd als één van de belangrijkste…
In de moderne zakenwereld is tijd een van de meest waardevolle middelen. Of je nu een ondernemer, manager of medewerker bent, de druk om meer te doen…