Inhoudsopgave
Linkbuilding trends en richtlijnen
Linkbuilding is al een tijdje aanwezig in de internetwereld. In de loop der jaren is er veel veranderd. Zowel de linkbuilding trends als regels blijven veranderen. Dit is één van de redenen waarom linkbuilding niet zo gemakkelijk is als dat het lijkt. Voorheen was het een stuk makkelijker om linkbuilding goed uit te voeren. Je kon bijvoorbeeld deel uitmaken van een linkruilgroep. Dit is een techniek die tegenwoordig al niet meer mag. Doe je het toch, dan overschrijdt je de richtlijnen die Google heeft opgesteld. In dat geval kan je een vervelende straf verwachten die lastig is om weer boven te komen. Jammer genoeg zijn er nog steeds genoeg marketeers die zich wel schuldig maken aan het toepassen van verboden linkbuildingtechnieken. Zij verdienen op deze manier geld aan hun klanten, terwijl hun klanten hier vervolgens de dupe van worden. Wanneer zij op het eerste oogopslag een goede strategie hebben opgezet, betalen de klanten en zijn ze tevreden. Het zal echter niet lang duren voordat Google het in de gaten krijgt en dit afstraft. De straf gaat dan helaas naar de eigenaar van de site, of te wel de klant. Kies daarom altijd voor een betrouwbaar bureau die transparant is over de werkwijze en al genoeg tevreden klanten geholpen heeft.
Voordelen van linkbuilding
Wanneer jouw links wel op een goede manier verkregen zijn en van goede kwaliteit zijn, kan je gaan profiteren van de voordelen die linkbuilding te bieden heeft. Google herkent het en zal je site belonen door het een hoger plekje in de zoekresultaten te geven. Dit is natuurlijk fantastisch omdat daar is waar jouw potentiële klanten je gaan vinden. Er zijn maar weinig mensen die verder kijken dan de eerste, of misschien tweede, zoekpagina. Je wil dus graag voorkomen dat je verder dan dat in de zoekresultaten verschijnt. Hoe meer mensen jouw site kunnen vinden, hoe meer kans op groei in omzet. Linkbuilding uitbesteden loont dus no steeds. Naast dat linkbuilding een grote invloed heeft op je ranking in Google, zorgen goede links ook voor meer verkeer naar je site. Dit maakt het op zijn beurt ook weer mogelijk om meer omzet te genereren. Mensen lezen namelijk de ankertekst, omdat ze hoogstwaarschijnlijk interesse hebben in dat onderwerp. Sluiten jouw site en jouw producten hierop aan? Dan klikken ze door. De kans dat ze dan ook daadwerkelijk kopen wat jij te bieden hebt, is dan hoog. Tot slot maken backlinks ook dat je reputatie binnen jouw vakgebied vergroot. Als er veel sites naar jouw site verwijzen, zal jouw expertise zeker opvallen. Een belangrijk aspect hierbij is wel dat je content dan van goede kwaliteit is.