Inhoudsopgave
Wat is bedrijfsafval en hoe werkt het laten ophalen van bedrijfsafval
Allereerst is het handig en belangrijk om te weten wat er allemaal onder bedrijfsafval valt. Wanneer we het over bedrijfsafval hebben dan bedoelen we alle afvalstoffen die afkomstig zijn uit de dienstverlenende en de industriële sector, Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan winkels, kantoorpanden en inrichtingen. Het afval wat hier bedoeld wordt komt overeen met huishoudelijk afval. Het afval dat huishoudens produceren.
Het klinkt misschien een beetje ingewikkeld allemaal, gelukkig zijn er bedrijven die de afvalverwerking van a tot z voor jouw bedrijf willen regelen. Dat er bedrijven zijn die jouw bedrijfsafval ophalen scheelt jou binnen het bedrijf natuurlijk een hoop tijd. Zo kun jij je focussen op andere dingen zoals jouw klanten en de groei van jouw bedrijf. Hieronder zet ik stap voor stap neer hoe het werkt. Het is eigenlijk heel eenvoudig, je hebt er geen omkijken meer naar, in 4 stappen is het geregeld.
- Je zoekt contact met het bedrijf dat jouw bedrijfsafval op komt halen.
- Er wordt gratis een rolcontainer geplaatst.
- Je kunt ervoor kiezen om een abonnement met het bedrijf af te sluiten óf je kunt kiezen voor de mogelijkheid om maandelijks op te kunnen zeggen.
- Er worden afspraken gemaakt over wanneer en hoe vaak het afval opgehaald wordt.
Afval scheiden
Afval scheiden is ontzettend belangrijk voor het milieu, gelukkig komt hier steeds meer aandacht voor en zijn mensen ook steeds vaker bereid om wat extra’s te doen om het milieu te sparen. Hoe simpel het misschien ook klinkt, afval scheiden begint bij het aanschaffen van geschikte afvalbakken. Het is verstandig om te weten hoeveel afvalbakken handig zijn voor in je kantoor. Vind je het lastig waar je moet beginnen met afval scheiden? Begin dan bij de makkelijke dingen zoals het scheiden van papier en plastic. Wie weet krijg je dan de smaak wel te pakken!