Afval, we produceren er behoorlijk wat van met z’n allen. Per persoon gooien we in Nederland bijna 490 kilo afval per jaar weg. Als je je bedenkt hoeveel afval één persoon per jaar weggooit dan kun je je voorstellen dat er ook heel wat afval bij een bedrijf wordt geproduceerd, al die werknemers die er dagelijks komen. Het is dus zeker belangrijk om na te denken over de verwerking van al dit afval. In dit artikel kun je meer lezen over het laten ophalen van bedrijfsafval in 4 stappen.

Inhoudsopgave

Wat is bedrijfsafval en hoe werkt het laten ophalen van bedrijfsafval

Allereerst is het handig en belangrijk om te weten wat er allemaal onder bedrijfsafval valt. Wanneer we het over bedrijfsafval hebben dan bedoelen we alle afvalstoffen die afkomstig zijn uit de dienstverlenende en de industriële sector, Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan winkels, kantoorpanden en inrichtingen. Het afval wat hier bedoeld wordt komt overeen met huishoudelijk afval. Het afval dat huishoudens produceren. 

Het klinkt misschien een beetje ingewikkeld allemaal, gelukkig zijn er bedrijven die de afvalverwerking van a tot z voor jouw bedrijf willen regelen. Dat er bedrijven zijn die jouw bedrijfsafval ophalen scheelt jou binnen het bedrijf natuurlijk een hoop tijd. Zo kun jij je focussen op andere dingen zoals jouw klanten en de groei van jouw bedrijf.  Hieronder zet ik stap voor stap neer hoe het werkt. Het is eigenlijk heel eenvoudig, je hebt er geen omkijken meer naar, in 4 stappen is het geregeld.

  1. Je zoekt contact met het bedrijf dat jouw bedrijfsafval op komt halen. 
  2. Er wordt gratis een rolcontainer geplaatst. 
  3. Je kunt ervoor kiezen om een abonnement met het bedrijf af te sluiten óf je kunt kiezen voor de mogelijkheid om maandelijks op te kunnen zeggen. 
  4. Er worden afspraken gemaakt over wanneer en hoe vaak het afval opgehaald wordt.

Afval scheiden

Afval scheiden is ontzettend belangrijk voor het milieu, gelukkig komt hier steeds meer aandacht voor en zijn mensen ook steeds vaker bereid om wat extra’s te doen om het milieu te sparen. Hoe simpel het misschien ook klinkt, afval scheiden begint bij het aanschaffen van geschikte afvalbakken.  Het is verstandig om te weten hoeveel afvalbakken handig zijn voor in je kantoor. Vind je het lastig waar je moet beginnen met afval scheiden? Begin dan bij de makkelijke dingen zoals het scheiden van papier en plastic. Wie weet krijg je dan de smaak wel te pakken!

Is jouw pensioenpot al gevuld voor een zorgeloze oude dag? Check binnen 2 minuten welke pensioenopties voor jou (fiscaal) het beste zijn. Start de gratis Pensioen Scan van De Zaak.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Foto van Nanda den Hartog

Nanda den Hartog

Als redactiecoördinator bij De Zaak zorg ik ervoor dat er dagelijks interessante artikelen voor ondernemers op onze website staan en ben ik de drijvende kracht achter het weekoverzicht. Dat ik zelf ondernemer ben geweest komt daarbij goed van pas. Door deze ervaring en mijn redactionele skills begrijp ik op welke informatie en tips ondernemers écht zitten te wachten.
Lees ook…
De vastgoedmarkt is in elk opzicht momenteel een uitdaging; de prijzen stijgen alleen maar en de krapte neemt steeds verder toe. Wanneer je een bedrijf…
Als ondernemer is het belangrijk om in contact te blijven met je klanten, markten en vooral jezelf te blijven inspireren. Ben je daarnaast liefhebber…
Wanneer je op de zaak regelmatig bezoekers ontvangt die misschien even moeten wachten voordat je ze te woord kunt staan, dan is een prettige…
Je werkt om te leven en leeft niet om te werken. Wat je onderneming ook mag zijn, soms wil je er even tussenuit op een verdiende langverwachte vakantie…
Als ondernemer of werknemer kan het zomaar gebeuren: een arbeidsconflict. Dit kan variëren van een meningsverschil over taken tot een serieus geschil…
Je kantoor is niet alleen een plek waar je werkt, maar ook een ruimte die invloed heeft op je productiviteit en welzijn. Het juiste vloerkleed kan een…