Online marketing is de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden voor bedrijven. Bedrijven willen online vindbaar zijn en het liefst in de top vijf staan met relevante zoekwoorden. Om dit te kunnen bereiken zal je moeten investeren in online marketing. Maar wat is dan verstandiger; uitbesteden of het zelf doen? Wij vertellen je er meer over en zetten de voor- en nadelen voor je op een rij. 

Inhoudsopgave

Wat zijn de voordelen van online marketing uitbesteden?

Heb je concrete online marketing doelen voor het oog? Dan zou je ervoor kunnen kiezen om die doelen en KPI´s samen met een online marketing bureau uit te werken. Maar wat zijn dan de voordelen van het uitbesteden van online marketing? 
 

Meer tijd over voor andere zaken

Als je ervoor kiest om online marketing activiteiten uit te besteden, ben je hier volledig van ontzorgd en kan je bedrijf zich volledig richten op andere belangrijke zaken. Hierdoor houd je zeeën van tijd over die je kunt investeren in je klanten bijvoorbeeld. 
 

Hogere kwaliteit

Een ander groot voordeel van het uitbesteden van je marketing is dat het vaak van hogere kwaliteit is. Je hebt namelijk een heel team van specialisten voor je klaar staan. Van copywriting tot online marketing. Je hebt in principe alle disciplines in je team waarbij de specialistische kennis van elk teamlid leidt tot hoogstaande kwaliteit. Daarnaast kan het uitbesteden van je marketing bij online marketing bureau Eindhoven er voor zorgen dat je online beter vindbaar bent. Ze weten namelijk precies wat ze doen. 
 

Wat zijn de voordelen van online marketing zelf doen?

Door zelf je marketing uit te voeren, ben je verzekerd van een aantal voordelen. Eén daarvan is dat de marketeer korte lijnen heeft met degenen die verstand hebben van jouw product of dienstverlening. Denk hierbij aan technische informatie, nieuwe ontwikkelingen of de vraagstukken waar sales veel mee te maken heeft. Een ander voordeel is dat de marketeer volledig voor jouw organisatie beschikbaar is. Hierdoor kun je snel schakelen en kunnen campagnes snel gelanceerd worden. De marketeer past zijn eigen kennis en kunde toe op de online marketing van de organisatie. 
 
Bij het zelf doen van de online marketing, zul je wel concessies moeten gaan doen. Je hebt vaak namelijk niet een heel team van specialisten voor je klaar staan. Daarvoor zul je moeten bepalen wat de meest belangrijke taken zullen zijn van de marketeer en zodoende welke kennis en kunde diegene zal moeten hebben. 

 

Is jouw pensioenpot al gevuld voor een zorgeloze oude dag? Check binnen 2 minuten welke pensioenopties voor jou (fiscaal) het beste zijn. Start de gratis Pensioen Scan van De Zaak.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Foto van Nanda den Hartog

Nanda den Hartog

Als redactiecoördinator bij De Zaak zorg ik ervoor dat er dagelijks interessante artikelen voor ondernemers op onze website staan en ben ik de drijvende kracht achter het weekoverzicht. Dat ik zelf ondernemer ben geweest komt daarbij goed van pas. Door deze ervaring en mijn redactionele skills begrijp ik op welke informatie en tips ondernemers écht zitten te wachten.
Lees ook…
In de huidige snel veranderende werkomgeving is het tevreden houden van werknemers cruciaal voor het succes van je bedrijf. Tevreden werknemers zijn…
In de wervelende wereld van marketing sta je als bedrijf elke dag opnieuw voor uitdagingen die net zo dynamisch zijn als de markt zelf. In deze…
Financiering is een belangrijk onderdeel van het succes van elk bedrijf, vooral voor kleine bedrijven die vaak beperkte middelen hebben. Gelukkig zijn…
Met een sterke toewijding aan kwaliteit, een uitgebreid assortiment en een oplossingsgerichte service maakt De Boer het verschil. Of het nu gaat om een…
Zowel MKB-ondernemers als ZZP’ers kunnen kiezen voor een zakelijk…
Overweegt u om uw bedrijf te verkopen? Misschien wilt u een nieuw avontuur aangaan in een andere branche. Of gaat u een nieuwe levensfase in. Wat de…