Er zijn verschillende manieren, waarop je een eigen business kunt starten. Er zijn roemruchte voorbeelden van eenlingen die vanuit hun garage of zolderkamertje een waar imperium hebben opgebouwd. Apple, Microsoft en Google zijn daar de bekende voorbeelden van. Google begon in 1996 als een onderzoeksproject van Larry Page en Sergey Brin, twee studenten van Stanford University. De studenten vonden een systeem uit waarbij servers het internet afzoeken en deze sorteren op de zoekopdracht van de gebruiker. Google is inmiddels een wereldspeler wiens zoekmachine dagelijks door miljoenen mensen gebruikt wordt.
Vindbaar
Starters en zzp-ers beseffen dat ze afhankelijk zijn van zoekmachines en hoe je daar vindbaar bent. Het vergt de nodige deskundigheid om het voor elkaar te krijgen dat je op de eerste pagina naar boven komt. Een website met een unieke naam is de eerste stap maar dan ben je er nog lang niet. Een ondernemer heeft het vaak druk met het maken of aan de man brengen van zijn of haar product dat marketing niet altijd de juiste prioriteit krijgt. Het is dan raadzaam om een Online Marketing Bureau in de arm te nemen. Ga met zo’n bureau in gesprek en laat weten wat jouw unique selling points zijn en wat je wilt bereiken. Daarbij zal al snel naar voren komen dat je online goed vindbaar moet zijn om de nodige verkopen en conversies te halen.
Groei
Zie je dat jouw bedrijf een enorme groeispurt doormaakt, dan komt er een punt dat je zal gaan uitbreiden of meer personeel moet aannemen om alle werkzaamheden binnen de gestelde periode af te krijgen. Dit is vaak ook het moment dat je niet alle ballen zelf meer in de lucht kunt houden. Ben je echt betrokken bij je werkzaamheden dan zal het lastig zijn om bepaalde essentiële zaken te delegeren. Je Online Marketing uitbesteden is een specialisatie waarmee je een behoorlijk voordeel kunt behalen. Zo’n bureau kan je marketing budget beheren en kijken of je online vindbaarheid nog optimaal is. Zo verandert Google z’n spelregels regelmatig en zullen je online campagnes hierop aangepast moeten worden. Het is dan uitermate handig dat een specialist veranderingen effectief voor jou kan implementeren.
Daarnaast is het altijd belangrijk dat je website SEO-proof is. Dat betekend dat de landingspagina’s van je website zodanig beschreven en ingedeeld zijn dat voor jou relevante zoekwoorden goed gepositioneerd zijn en goed door google gevonden worden.