Niet te missen
Waar we op Instagram of Facebook nogal dromerig langs een advertentie kunnen scrollen, hebben we in de ‘echte’ wereld veel meer aandacht voor onze omgeving. Een poster in een drukke winkelstraat wordt veel sneller gezien én deze blijven zichtbaar. We scrollen binnen een paar seconden langs een advertentie, maar een strategisch geplaatste poster zien we keer op keer en zo blijft die boodschap hangen. Posters drukken is dus absoluut de moeite waard om je merkbekendheid in de omgeving te vergroten.
Visuele communicatie
De creatieve mogelijkheden voor posters en brochures zijn eindeloos. Je kunt je merkidentiteit heel mooi terug laten komen op die posters en het kan echt een kunstwerkje worden. Je bent natuurlijk helemaal vrij in hoe je die posters ontwerpt en je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Denk goed na over je boodschap, je merk en je doelgroep en zorg dat jouw poster goed laat zien wat jij wilt overbrengen. Een mooi ontwerp is een ding, maar de boodschap is natuurlijk het belangrijkste.
Waar voor je geld
Een goede marketingstrategie is peperduur. Niet alleen omdat je moet betalen voor de marketeer die de strategie opzet en uitwerkt, maar een online advertentie kost ook bakken met geld. Je betaalt voor iedere klik en dat kan al snel oplopen tot een uitgavenpost van duizenden euro’s. Niet iedereen heeft dat marketingbudget beschikbaar en vaak is het ook helemaal niet nodig om zoveel uit te geven. Er zijn namelijk veel goedkopere alternatieven, zoals posters. Laat brochures drukken om je klanten van de juiste informatie te voorzien en gebruik dit als verlengstuk van de kennis van je werknemer. Dus waarom zou je meer uitgeven dan nodig? Het moet immers wel winstgevend blijven.
We kunnen dus wel zeggen dat de klassieke posters en brochures een onderschat onderdeel zijn van een goede marketingstrategie. Hier liggen nog meer dan genoeg kansen en het is eigenlijk doodzonde als je hier niet van profiteert. Dat wordt rennen naar de tekentafel om een goede poster en een brochure te ontwerpen. Zoek een goed plekje uit en pluk de vruchten van je inspanningen. Waar wacht je nog op?