Inhoudsopgave
Je kunt bijvoorbeeld bedrukte dozen op maat bestellen, maar tegelijkertijd zijn er ook nog veel andere methodes.
Bijna gratis reclame met bedrukte dozen
Heb je een webshop en verzend je regelmatig grote pakketjes. Dan kun je bij Superdoos mooie dozen met je bedrijfslogo bestellen. Dit is een hele gemakkelijke manier om reclame te maken. Je hebt de dozen sowieso nodig en vaak komen de dozen op verschillende plaatsen. Je bedrijf staat dan goed in beeld en op de lange termijn ga je daar profijt van hebben.
Maak gebruik van de sociale media
Vrijwel iedereen is voor een deel actief op de sociale media. Als bedrijf kun je je gemakkelijk profileren via de social media. In de eerste plaats kun je daar natuurlijk betaald adverteren. Heb je echter een beperkt budget en daarom geen geld voor marketing? Dan kun je ook leuke prijsvragen bedenken. Social media stelt je in staat om in gesprek te komen met potentiële klanten. Daarnaast is het ook gemakkelijk om je doelgroep via social media af te bakenen. Verkoop je bijvoorbeeld producten aan jongeren? Dan kun je het beste gebruikmaken van Instagram of TikTok. Verkoop je producten aan oudere mensen? Maak dan gebruik van Facebook of Twitter.
Maak gebruik van SEO
De meeste mensen gebruiken de zoekmachines voor het afnemen van diensten. Ook bestellen steeds meer mensen producten via webshops in plaats van fysieke winkels. Daarom is het belangrijk om goed vindbaar te zijn bij de populairste zoekmachines. Dit kun je doen met SEO. Ga bijvoorbeeld voor linkbuilding, zodat je met bepaalde zoekwoorden hoger in de zoekmachines komt. Vaak duurt het wel even voor je bedrijf vindbaar is, maar uiteindelijk ga je er op de lange termijn profijt van hebben.
Schrijf relevante blogs
Met blogs kun je hoger in de zoekmachines komen, maar tegelijkertijd kun je op die manier ook content leveren. Via een blog kun je laten zien dat je expertise hebt en dat wordt zeer gewaardeerd. Met goede blogs trek je ook meerdere bezoekers naar je website. Vind je het lastig om zelf blogs te schrijven? Dat is geen enkel probleem, want meerdere tekstschrijvers kunnen iets voor je betekenen. Post wel om de zoveel tijd een nieuwe tekst, want dan kun je de mensen gemakkelijker aan jou en je onderneming binden. Welke methodes gebruik jij?