Inhoudsopgave
Om die reden zijn de online marketing bureaus in het leven geroepen. Zij pakken je online marketing voor je op, zodat jij je daar niet meer druk om hoeft te maken.
Maar hoe weet je dan welke online marketing bureaus echt waarmaken wat ze beloven? Zoek dan een bedrijf dat de titel van Google Premier Partner draagt!
Wat is een Google Partner?
Om te weten wat een Google Premier Partner is, gaan we eerst wat dieper in op wat een Partner is. Een gewone Google Partner moet namelijk al aan drie vereistencategorieën voldoen om zich voor het partnerprogramma te kunnen inschrijven. Die categorieën zijn Prestaties, Uitgaven en Certificering.
Prestaties
Een Google Partner moet Google Ads-campagnes effectief kunnen instellen en uitvoeren om zo de beste resultaten voor zijn klanten te behalen. Hiervoor maakt Google gebruik van een optimalisatiescore, die automatisch berekent in hoeverre de campagnes zijn geoptimaliseerd. Deze score moet boven de 70% liggen.
Uitgaven
Daarnaast moet een Google Partner in staat zijn om met relatief grote bedragen om te gaan. Verspreid over het gehele portfolio moet een Partner gedurende 90 dagen minstens $ 10.000 uitgeven aan advertenties. Meestal gaat het hierbij dan ook om marketingbureaus, die meerdere klanten hebben.
Certificering
Tot slot moet minstens 50% van de accountstrategen van een Partner gecertificeerd zijn in Google Ads. Aangezien deze certificeringen elk jaar verlopen, moeten zij zich constant opnieuw bewijzen om deze certificaten te behalen. Zo blijft de kennis van de accountstrategen up-to-date en kennen zij alle ins en outs van Google Ads.
Wat is een Google Premier Partner?
Een Google Premier Partner is het hoogste van het hoogste binnen Google’s Partners. Alleen de top 3% van alle partners/online marketing bureaus mag deze titel dragen. Hieruit kan je dus direct afleiden dat een Google Premier Partner zich echt bewezen heeft en daarmee een uitstekende partner is om je online marketing aan over te laten.
Aan de hand van welke factoren bepaalt Google dan welke bedrijven in die top 3% zitten? Slechts een gedeelte van deze factoren is openbaar gemaakt, maar Google kijkt in ieder geval naar het volgende:
- Of een bureau in staat is om een bepaald percentage klanten mét Ads-uitgaven op jaarbasis te behouden
- Of dat bureau de omzet van die klanten ook kan laten groeien, wat het doel is van Google Ads
- Of het bureau daarnaast voldoende nieuwe klanten weet te werven en uit te groeien
- Of het online marketing bureau voldoende investeert in Google Ads
- Of het bureau ook gebruikmaakt van ándere advertentietypes dan enkel Google Ads, zoals bijvoorbeeld YouTube, Display en Shopping
Aan deze vereisten kunnen geen vaste cijfers worden gehangen, aangezien het altijd om de top 3% gaat die zichzelf Google Premier Partner mag noemen. Dit wisselt daarnaast niet alleen per momentopname, maar ook per land.
Jaarlijks worden de nieuwe Google Premier Partners van ieder land bekendgemaakt, wat altijd een bijzonder moment is voor de deelnemende online marketing bureaus.
Welke extra’s krijgt een Google Premier Partner?
‘Google Premier Partner’ is meer dan enkel een titel. Online marketing bureaus die deze titel voeren, hebben namelijk recht op enkele zeer bijzondere voordelen!
Sowieso krijgen Google Partners al het volgende:
- Rapporten met consumenteninzichten
- Account- en technische support
- Promotie-aanbiedingen
- De Partner-badge
- Een uitgebreide gids
Voor Google Premier Partners komt daar het volgende bovenop:
- Exclusieve toegang tot productbèta’s
- Uitnodigingen voor management-events
- Speciale accountsupport
- De Premier Partner Award
Wat betekent dit voor de klanten van een Premier Partner?
De klanten van een Premier Partner kunnen direct meeprofiteren van bovenstaande voordelen! Hoe dat zit?
- Dankzij de exclusieve toegang tot productbèta’s kunnen deze online marketing bureaus zich updates direct eigen maken, nog voordat de concurrentie hier toegang tot heeft. Hierdoor hebben zij én hun klanten dus meteen een stapje voor op de competitie die deze productbèta’s nog niet tot hun beschikking hebben.
- Met de speciale accountsupport worden prangende vragen een stuk sneller opgelost en kan een daarvoor aangewezen Google-medewerker persoonlijk meekijken. Als er dus een probleem is met het Google Ads-account van een klant, kan dit direct worden verholpen door iemand die daar veel verstand van heeft. Zo wordt voorkomen dat de klant omzet misloopt.
Natuurlijk heeft het voor klanten ook andere voordelen om specifiek te kiezen voor een Google Premier Partner. Tenslotte zijn dat online marketing bureaus die al hebben aangetoond uitmuntend te presteren, dus weet je waar je van op aan kunt!
Zoek een partner voor jouw online marketing
Als je nu een Google Premier Partner zoekt die jouw online marketing op zich kan nemen, heb je misschien nog één grote vraag: “Hoe weet ik dan óf een bedrijf Premier Partner is?”
Juist omdat het een grote eer is om Google Premier Partner te zijn, zal een online marketing bureau dit niet onder stoelen of banken schuiven! Voor het antwoord op deze vraag kijk je daarom het best op of onderaan de homepage, waar een Google Premier Partner-badge te zien zal zijn.
Ook aan de socials van een bedrijf kun je dit meestal wel afleiden: een Google Premier Partner zal deze onderscheiding maar wat graag delen op zijn zakelijke kanalen, zoals LinkedIn of Instagram.
Nu je weet van het bestaan van Google Premier Partners, is dit een kans die je niet aan je voorbij wilt laten gaan! Zoek je een nieuwe marketingpartner, dan kies je voor een Google Premier Partner.