Doet jouw website het nog?

Ken je dat gevoel? Je weet dat je ‘iets’ moet met online marketing, maar hebt er eigenlijk te weinig tijd voor om het goed uit te zoeken. Hier lees je meer over het nut van online marketing en hoe je er, zonder er zelf veel tijd aan kwijt te zijn, toch mee aan de slag kan.

Inhoudsopgave

Benieuwd wat online marketing voor de groei van jouw bedrijf kan betekenen? Doe de Online Klanten Check en ontvang advies over hoe jij meer leads en klanten via je website genereert!

Online meegroeien voor een optimale website

Je bent ooit gestart met je website. Hier kunnen bezoekers informatie vinden over je organisatie en eventueel besluiten om met jou in zee te gaan. Je website geeft meer naamsbekendheid en helpt je om nieuwe klanten te vinden.

Maar doet jouw website nog wel wat hij moet doen? Hoeveel bezoekers heb je, hoe klikken ze door je website heen en hoeveel van deze bezoekers kiest uiteindelijk voor jouw diensten of producten? Door deze gegevens te achterhalen kun je zien of je website nog prima werkt of wellicht aan vernieuwing toe is. Ook is het belangrijk dat je mee blijft groeien met de online mogelijkheden. Alleen zo blijf je bovenaan staan bij Google. Hierbij is zoekmachine optimalisatie erg belangrijk. Je moet ervoor zorgen dat zoekmachines jouw website goed kunnen lezen en indexeren, zodat je op de juiste zoekwoorden en -termen gevonden wordt.

Meten is weten

Je hebt een website online staan met teksten, foto’s en natuurlijk je contactgegevens. Maar hoe beleven (potentiële) klanten jouw website? Heb je ooit in Google Analytics gekeken of bijgehouden hoe goed je gevonden wordt? Door online marketing bureaus een analyse te laten maken krijg je hier meer inzicht in. Je kunt ook kiezen voor een concurrentieanalyse. Je ziet dan niet alleen hoe jij scoort ten opzichte van de concurrent, maar krijgt ook een beter beeld van hoe je ervoor staat in de online marketingwereld.

Je website beter vindbaar maken

Er zijn meerdere wegen die naar de top van Google zoekresultaten leiden. Het updaten van de technische kant van je website, je SEO-content kritisch bekijken en eventueel herschrijven, linkuilding en natuurlijk een mobiele versie van je website. Ook social media is tegenwoordig bijna onmisbaar in jouw online presentatie.

Wil je dat je doelen voor 2024 meer zijn dan alleen dromen? Vind de perfecte marketingmix met de gratis Online Klanten Check.

Lees ook…
Je hebt advertenties, je hebt marketing en je hebt growth hacking. Daarbij worden creatieve, onconventionele marketingmethoden gecombineerd met…
i.s.m.
Als ondernemer of bedrijf is het cruciaal om online marketing te omarmen, ongeacht je omvang. In dit artikel delen we 6 redenen waarom je met online…
B2b marketing is voor veel ondernemingen in het midden- en kleinbedrijf de drijvende kracht achter zakelijk succes. Terwijl grote bedrijven vaak over…
Je hebt besloten om in het diepe te springen en te starten als zelfstandige zonder personeel (zzp’er). De baas zijn over je eigen agenda is…
Prachtige producten, uitstekende diensten, goede service. Dat is de basis van de meeste bedrijven. Maar de commerciële economie speelt een belangrijke…
Zoek je een manier om je (online) marketing- of reclamestrategie te finetunen? Gebruik dan een beproefd model dat de tand des tijds heeft doorstaan:…