Online meegroeien voor een optimale website
Je bent ooit gestart met je website. Hier kunnen bezoekers informatie vinden over je organisatie en eventueel besluiten om met jou in zee te gaan. Je website geeft meer naamsbekendheid en helpt je om nieuwe klanten te vinden.
Maar doet jouw website nog wel wat hij moet doen? Hoeveel bezoekers heb je, hoe klikken ze door je website heen en hoeveel van deze bezoekers kiest uiteindelijk voor jouw diensten of producten? Door deze gegevens te achterhalen kun je zien of je website nog prima werkt of wellicht aan vernieuwing toe is. Ook is het belangrijk dat je mee blijft groeien met de online mogelijkheden. Alleen zo blijf je bovenaan staan bij Google. Hierbij is zoekmachine optimalisatie erg belangrijk. Je moet ervoor zorgen dat zoekmachines jouw website goed kunnen lezen en indexeren, zodat je op de juiste zoekwoorden en -termen gevonden wordt.
Meten is weten
Je hebt een website online staan met teksten, foto’s en natuurlijk je contactgegevens. Maar hoe beleven (potentiële) klanten jouw website? Heb je ooit in Google Analytics gekeken of bijgehouden hoe goed je gevonden wordt? Door online marketing bureaus een analyse te laten maken krijg je hier meer inzicht in. Je kunt ook kiezen voor een concurrentieanalyse. Je ziet dan niet alleen hoe jij scoort ten opzichte van de concurrent, maar krijgt ook een beter beeld van hoe je ervoor staat in de online marketingwereld.
Je website beter vindbaar maken
Er zijn meerdere wegen die naar de top van Google zoekresultaten leiden. Het updaten van de technische kant van je website, je SEO-content kritisch bekijken en eventueel herschrijven, linkuilding en natuurlijk een mobiele versie van je website. Ook social media is tegenwoordig bijna onmisbaar in jouw online presentatie.