Laat zien wie je bent. Dat geldt ook voor je bedrijf. Door te vertellen wie je bent en wat je doet leren (potentiële) klanten je beter kennen en bouw je aan autoriteit binnen je branche. Het liefst zou je persoonlijk met mensen praten over je product of dienst en ze rondleiden door je bedrijf, maar dat wordt lastig. Of toch niet?

Inhoudsopgave

Snel inzicht in de belangrijkste ondernemerszaken: met de Top 3 Scans van De Zaak: de AOV Scan, de Aftrekposten Scan en de Pensioen Scan

Met een bedrijfsfilm kun je honderden zo niet duizenden mensen tegelijk bereiken. Je kunt ze persoonlijk toespreken en ze een virtuele rondleiding door je bedrijf geven. Ook een demonstratie van je product of dienst breng je eenvoudig en helder in beeld met film.

Maar waar moet je aan denken bij het laten maken van een bedrijfsfilm? Want uiteindelijk moet deze wel op professionele wijze het authentieke karakter van je bedrijf laten zien. Je wil geen dertien in een dozijn oplossing. En is een bedrijfsfilm eigenlijk wel de oplossing die je zoekt?

Misschien zit je veel meer te denken aan het laten maken van een productvideo. Omdat je daarmee veel concreter een bepaalt product of dienst promoot. Hoe dan ook; je wil een video die iets doet met de kijker. Die integreert, inspireert en activeert. Het helpt als je een duidelijk beeld hebt van het doel dat je nastreeft. We geven je een aantal handvatten voor een doeltreffende video.

Maak een duidelijke keuze

We kunnen het niet vaak genoeg zeggen, dus deze tip komt een paar keer voorbij in dit artikel. Maak een keuze! Je kunt geen vijf boodschappen in een bedrijfsfilm van anderhalve minuut proppen. Het gevolg is namelijk dat je publiek geen enkele boodschap onthoudt. Dus kies iets. Rondleiding door je bedrijf. Interview met de oprichter. Demonstratie van het product. Testimonial van een tevreden klant. Dansje van de kantinejuffrouw. Het maakt niet uit, maar maak een keuze! Duidelijk?

Je maakt de video voor een ander

Een bedrijfsfilm of productvideo maak je niet voor jezelf, dus zet je ego aan de kant. Probeer je voor te stellen voor wie je de film maakt. En wat hem of haar interesseert. Is het voor de kijker belangrijk dat je logo lekker lang in beeld is? Of dat jij met je volledige naam, leeftijd en functie wordt genoemd? Nee, de kijker wil antwoord op een vraag. Of een oplossing voor een probleem. Focus en laat overbodige informatie weg.

Hapklare brokken

De kijker heeft geen tijd of zin om een lange, langdradige en vage bedrijfsfilm te bekijken. Als je erop let komen die best veel voorbij op social media. Je kunt je dus onderscheiden door een korte, strakke en informatieve video te maken. Deel de hoofdboodschap die je hebt gekozen op in kleine brokjes. Op die manier neem je de kijker stukje voor stukje mee in je verhaal en blijft de boodschap beter hangen.

Is jouw pensioenpot al gevuld een zorgeloze oude dag? Check binnen 2 minuten welke pensioenopties voor jou (fiscaal) het beste zijn. Start de gratis Pensioen Scan van De Zaak.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Lees ook…
Een team managen of een afdeling aansturen is uitdagend, leuk en vooral alle dagen anders. Natuurlijk kan het kader van de dag aardig zijn aangegeven,…
De complexiteit van het navigeren in een wereld die economische en sociale veranderingen ondergaat, inclusief oorlogen en conflicten, neemt toe….
Het bestellen van een rouwboeket is een ontroerende manier om respect en medeleven te tonen aan de familie van een overleden dierbare. Bloemen hebben…
Het dak van je bedrijfspand is van essentieel belang voor de bescherming van je activa en werknemers. Het proactief nemen van preventieve maatregelen…
Het mobiele bankplatform MeDirect start in de Nederlandse markt met het aanbieden van digitaal, toegankelijk vermogensbeheer. Met de Wealth SuperApp…
Sinds de pandemie is thuiswerken voor veel bedrijven onderdeel van het nieuwe normaal, zelfs nu het eigenlijk niet meer noodzakelijk is dat we zo veel…