Office 365 is niet alleen handig wanneer u online met Office-documenten wilt werken en bestanden delen, maar biedt allerlei handige trucs voor uw dagelijks werk. U kunt er bijvoorbeeld meerdere e-mailaccounts mee beheren.

Snel inzicht in de belangrijkste ondernemerszaken: met de Top 3 Scans van De Zaak: de AOV Scan, de Aftrekposten Scan en de Pensioen Scan

Inhoudsopgave

1. Alleen werkdagen in Agenda

Gebruikt u de agenda van Office 365 alleen voor zakelijke afspraken, dan kunt u deze zo instellen dat alleen werkdagen (bijvoorbeeld maandag tot en met vrijdag) worden getoond. Daarnaast kunt u de werktijden instellen. Dat is handig, omdat u zodoende beter overzicht behoudt.
  1. Kies in de Outlook Web App voor Opties – > Alle opties weergeven.
  2. Kies voor Instellingen – > Agenda. In de sectie Vormgeving, plaatst u vinkjes bij de dagen die u wilt tonen.
  3. Kies de gewenste uren bij Werktijd instellen. Ook handig: de optie Weeknummers weergeven in maandweergave. Deze vindt u in hetzelfde vak.

2. Alle e-mail op één locatie

Grote kans dat u meerdere e-mail accounts heeft, al was het alleen maar om persoonlijke en zakelijke correspondentie strikt gescheiden te houden. U kunt die verschillende accounts ook met de Outlook Web App beheren:
  1. Kies voor Opties -> Alle opties weergeven.
  2. In de sectie Account kiest u voor E-mail van al uw accounts op één plek bekijken (u vindt deze optie in het vak Snelkoppelingen naar andere taken).
  3. Klik op de knop Nieuw. U geeft vervolgens de details op: bijvoorbeeld van uw Gmail-account of POP3-gegevens.
Via ditzelfde instellingenvenster kunt u mail laten doorsturen naar een extern adres. Gebruik hiervoor de sectie Doorsturen. Een kopie van uw e-mail kunt u bewaren door de optie Kopie van doorgestuurde berichten behouden in Outlook Web App.

3. Conversatie negeren

Wordt u te pas en te onpas op de CC-regel gezet bij correspondentie of wilt u liever niet meer betrokken worden bij een bepaalde mailconversatie? U kunt uzelf ‘vrijspelen’:
  1. Klik In Outlook Web App met de rechtermuisknop op de conversatie die u niet meer wilt zien.
  2. Kies vervolgens voor Conversatie negeren. U wordt niet meer lastiggevallen.

Is jouw pensioenpot al gevuld een zorgeloze oude dag? Check binnen 2 minuten welke pensioenopties voor jou (fiscaal) het beste zijn. Start de gratis Pensioen Scan van De Zaak.

Lees ook…
ChromeOS is een besturingssysteem voor je computer. Net als bijvoorbeeld Windows van Microsoft of macOS van Apple. Maar dan minder bekend, zeker in de…
De verschillen tussen zakelijke laptops en consumentenlaptops zitten vooral in de specifieke eisen waaraan de apparaten bij zakelijk gebruik moeten…
Als werkgever ben je verplicht je medewerkers te voorzien van alle spullen die zij nodig hebben om hun werk goed uit te kunnen voeren. Dat kan…