Werkwijze Outlook back-up
• Kies in het menu voor >> BestandK
• Kies voor >> Importeren en exporteren
• Selecteer >> Naar een bestand exporteren
• Klik op >> Volgende
• Selecteer >> Bestand met persoonlijke mappen (.pst)
• Klik op >> Volgende
• Selecteer de gewenste map, in dit voorbeeld is dat >> Easy Learning
• Zet een vinkje bij >> Inclusief submappen
• Klik op >> Volgende
• Bepaal waar de backup van Outlook moet worden opgeslagen
• Geef een naam aan de Outlook backup
• Selecteer >> Dubbele items vervangen door geëxporteerde items
• Klik op >> Voltooien
• Geef eventueel een wachtwoord op
• Ons advies is om dat niet te doen en in dit scherm op >> OK te klikken
• Outlook begint met exporteren en laat de voortgang in een scherm zien
• Dit kan even duren
Wanneer handig
Dit onderdeel is handig wanneer Outlook op een lokale pc of laptop staat geïnstalleerd. Op het moment dat de pc kapot gaat, zijn alle gegevens verloren. Natuurlijk is een back-up maken de belangrijkste actie. Maar zorg er ook voor dat de back-up op een andere plek wordt bewaard dan de originele bestanden. In geval van brand zal namelijk zowel de PC als een externe harde schijf met een back-up in vlammen opgaan.
Wanneer niet handig
Wanneer de mailboxen op een server staan, dan is de kans groot dat deze meelopen in de dagelijkse back-up. In dat geval hoeft deze routineklus niet uitgevoerd te worden.
TIP
Om zeker te weten dat de back-up goed is, test dan het terugzetten van een backup (restore) van Outlook. Dan pas weten we zeker of de back-up bruikbaar is of niet. Het zou vervelend zijn o-m daar pas achter te komen, als het te laat is.
Werkinstructie met schermafdrukken bij Easy Template
Op de website van Easy Template is deze Microsoft Office tip uitgewerkt met duidelijke schermafdrukken. Bekijk deze Office tip: Back-up van Outlook maken »
Deze tip is van toepassing op:
• Microsoft Outlook 2007
Over de auteur Deze download wordt u aangeboden door Easy Template, leverancier van Verlofregistratie software en Online Microsoft trainingen. |