Categorieën

Succesvolle retailers onderscheiden zich op meerdere vlakken van concurrenten en kunnen daardoor blijven groeien, zo blijkt uit de ING Sectorvisie Kledingbranche. Lees de pdf of bekijk de video.

Inhoudsopgave

Ontdek universele strategieën voor bedrijfsgroei die werken in elke sector; download het whitepaper en begin vandaag nog met het transformeren van jouw onderneming.

ledingbedrijven

Ondanks de momenteel scheve verhouding tussen vraag en aanbod zijn er kledingretailers die wel blijven groeien in omzet. Zij profiteren zelfs extra doordat er meer ruimte ontstaat in de markt nu niet alle kledingbedrijven het hoofd boven water kunnen houden.

Terugkerende kenmerken van deze sterke bedrijven zijn:

1. Heldere, consistente keuze van doelgroep

Product en/of collectie, locatie en winkel(beleving) worden afgestemd op de doelgroep. Elementen binnen het concept worden continu aangepast om de nodige vernieuwing en verrassing te bieden;

2. Samenwerking in de keten

Leidende bedrijven in de markt hebben adequate, gekoppelde informatiesystemen en delen informatie met leveranciers. Er bestaat inzicht in elkaars kostenstructuur en processen en omtrent dit laatste bestaan heldere afspraken;

3. Sturen op cijfers

Informatie over aantallen bezoekers, conversiegraad en bonbedrag is bekend en wordt geanalyseerd, evenals de effectiviteit van acties. De omzet per vierkante meter, artikelgroep, markt en/of land is realtime beschikbaar en er kan direct op gestuurd worden;

4. Excellente logistiek

Hoe hoger de omloopsnelheid, hoe sterker het onderscheid met de concurrentie op logistiek te maken is. Ketensamenwerking en sturen op cijfers zijn essentieel om via onder meer automatic replenishment en optimalisering van routes en drops ook op het logistieke aspect te excelleren.

Sectorvisie Kledingbranche: pdf en video

Deze punten zijn afkomstig uit ING Sectorvisie Kledingbranche, “Sturen op cijfers en ketensamenwerking voor een hoger rendement”.

Ontgrendel het potentieel van jouw onderneming met deze bewezen groeiformules; download het whitepaper en zie direct resultaat.

Lees ook…
Positionering is een belangrijk aspect van marketing en branding. Het bepaalt hoe een merk, product of organisatie wordt waargenomen in de ogen van de…
Of het nu gaat om een meningsverschil met een werknemer, zakelijke relatie, klant of de Belastingdienst: vrijwel elke ondernemer krijgt vroeg of laat…
Klanttevredenheid verhogen is belangrijk voor het succes van je bedrijf. Hoe verhoog je klanttevredenheid? Waar moet je op letten en wat zijn…
Als mkb-ondernemer ken je de uitdagingen van het ondernemerschap maar al te goed. Je hebt je bedrijf opgebouwd met passie en harde arbeid, maar nu…
Succesvol ondernemen is voor een flink deel afhankelijk van je zakelijk netwerk. Als zelfstandige is het belangrijk zichtbaar te zijn, zodat je wordt…
De SMART-methode helpt je om zakelijke doelstellingen concreet te maken en realiseren. Zo vergroot je de kans op succes. In dit artikel leggen we uit…