Succesvolle retailers onderscheiden zich op meerdere vlakken van concurrenten en kunnen daardoor blijven groeien, zo blijkt uit de ING Sectorvisie Kledingbranche. Lees de pdf of bekijk de video.

Inhoudsopgave

Snel inzicht in de belangrijkste ondernemerszaken: met de Top 3 Scans van De Zaak: de AOV Scan, de Aftrekposten Scan en de Pensioen Scan

ledingbedrijven

Ondanks de momenteel scheve verhouding tussen vraag en aanbod zijn er kledingretailers die wel blijven groeien in omzet. Zij profiteren zelfs extra doordat er meer ruimte ontstaat in de markt nu niet alle kledingbedrijven het hoofd boven water kunnen houden.

Terugkerende kenmerken van deze sterke bedrijven zijn:

1. Heldere, consistente keuze van doelgroep

Product en/of collectie, locatie en winkel(beleving) worden afgestemd op de doelgroep. Elementen binnen het concept worden continu aangepast om de nodige vernieuwing en verrassing te bieden;

2. Samenwerking in de keten

Leidende bedrijven in de markt hebben adequate, gekoppelde informatiesystemen en delen informatie met leveranciers. Er bestaat inzicht in elkaars kostenstructuur en processen en omtrent dit laatste bestaan heldere afspraken;

3. Sturen op cijfers

Informatie over aantallen bezoekers, conversiegraad en bonbedrag is bekend en wordt geanalyseerd, evenals de effectiviteit van acties. De omzet per vierkante meter, artikelgroep, markt en/of land is realtime beschikbaar en er kan direct op gestuurd worden;

4. Excellente logistiek

Hoe hoger de omloopsnelheid, hoe sterker het onderscheid met de concurrentie op logistiek te maken is. Ketensamenwerking en sturen op cijfers zijn essentieel om via onder meer automatic replenishment en optimalisering van routes en drops ook op het logistieke aspect te excelleren.

Sectorvisie Kledingbranche: pdf en video

Deze punten zijn afkomstig uit ING Sectorvisie Kledingbranche, “Sturen op cijfers en ketensamenwerking voor een hoger rendement”.

Is jouw pensioenpot al gevuld voor een zorgeloze oude dag? Check binnen 2 minuten welke pensioenopties voor jou (fiscaal) het beste zijn. Start de gratis Pensioen Scan van De Zaak.

Lees ook…
Succesvol ondernemen hangt voor een groot deel van je netwerk af. Als zelfstandige is zichtbaarheid belangrijk, zodat potentiële partners en klanten…
Een goed marketingplan helpt je om jouw producten en diensten effectief onder de aandacht te brengen bij je doelgroep. Maar wat staat er precies in…
Als ondernemer weet je hoe lastig het kan zijn om écht vakantie te nemen. Je wilt wel genieten van je welverdiende rust, maar ondertussen draaien je…
Een slechte review of een onhandige opmerking op social media kan de goede naam van je bedrijf ondermijnen. In de huidige digitale wereld, waar…
Heb je regelmatig het gevoel dat je wordt geleefd? Slokken dringende taken je tijd op, terwijl écht belangrijke zaken blijven liggen? Zonde, want…
Een strategie ontwikkelen is één ding, maar de uitvoering ervan bepaalt of je je doelen ook echt bereikt. Dit artikel biedt praktische handvatten om…