Inhoudsopgave
Webwinkels zijn er te over en er komen er nog steeds meer bij. Opvallen tussen dat grote aanbod van online winkeliers wordt daarmee lastiger. Als je online toch je plek wilt veroveren en verkeer aantrekken dat conversie oplevert, is het slim om met een smal of specifiek product- of dienstenaanbod te beginnen. Waarom is het starten van een online winkel in een nichemarkt een goed idee?
Reden 1: Een scherpe focus is goed
Reden 2: Onderscheidend vermogen als specialist
Reden 3: Minder concurrentie en betere resultaten met zoekmachinemarketing
Daarnaast kun je met een specialistisch aanbod handiger gebruik maken van zoekmachinemarketing. Een voorbeeld is een heel specifieke zoekwoordencampagne. Je haalt wellicht minder verkeer naar de site dan een webwinkelier met een veel breder aanbod, maar de conversie (het aantal bestellingen van het verkeer) is waarschijnlijk wel hoger. Je bereikt tenslotte de doelgroep veel gerichter.
Tip: Maak vooraf een plan om je niche te veroveren
En als je het succesvol beheren van een webwinkel eenmaal onder de knie hebt, is de stap naar een volgende webwinkel met een nichedienst of -product zo gezet.