Wie houdt er niet van een leuk en betekenisvol cadeau? We zijn er allemaal dol op een verrassing ontvangen. Helemaal tijdens de feestdagen. Maak daarom ook jouw bedrijf het middelpunt tijdens aankomende feestdagen door het geven van een smaakvol persoonlijk relatiegeschenk aan je werknemers en klanten.

Inhoudsopgave

Champagne! Altijd een goed eindejaarsgeschenk voor je relaties!

Als ondernemer weet je als geen ander dat het bijhouden van zakenrelaties essentieel is om goede zaken te (blijven) doen. Relatiegeschenken zijn daarom ook uiterst nuttig. Vooral als het gaat om het verzenden van geschenken aan een bestaande klant. Dat is vooral te danken aan het feit dat het behouden van een bestaande klant veel makkelijker is dan het verwerven van een nieuwe. Natuurlijk kun je ook relatiegeschenken naar potentiële klanten sturen. In beide gevallen komen relatiegeschenken om de hoek kijken. December is natuurlijk een maand bij uitstek om tijdens de feestdagen zo’n relatiegeschenk te geven of op te sturen naar je relaties. Maak daar dan zeker ook gebruik van, om je onderneming of bedrijf succesvol te maken en te houden. 

Bruisende, bloeiende en nieuwe perspectieven 

Vaak zitten ondernemers met de handen in het haar als het aankomt op het uitkiezen van een goed en passend cadeau. Of het nu persoonlijk of professioneel is, het kiezen van het juiste cadeau is geen gemakkelijke taak. Nog uitdagender wordt het als je tijdens de feestdagen een relatiegeschenk wilt versturen. Maar eigenlijk is het toch heel simpel. Wat vindt bijna iedereen wel lekker? En welke drank biedt bruisende bloeiende nieuwe perspectieven in het nieuwe jaar? Geen enkele andere drank dan champagne wordt hier zodanig mee geassocieerd; voor een mooi uiteinde en begin van een nog beter nieuwjaar. Champagne bezorgen als cadeau is dan ook een uitstekende manier om medewerkers, nieuwe en bestaande klanten te bedanken en om de relatie warm te houden. Of het nu Moët & Chandon of een andere goede brut is, het valt altijd wel in goede aarde. En je kunt het champagne geschenk een persoonlijk tintje meegeven door een bedrijfslogo op het bijgeleverde kaartje te laten drukken. 

Champagne stelt niet teleur

Kortom, het belangrijkste doel van relatiegeschenken is ervoor te zorgen dat je klanten ook in de toekomst aan jouw zijde zullen blijven. En werkt het? Daar kunnen we volmondig ja op zeggen. Dit is namelijk een bewezen zaak. Neem eens een kijkje in de cijfers van dit onderzoek uit 2020. Samengevat: hieruit blijkt dat circa 68% van de klanten populatie toegeeft dat ze een sterkere band hebben met bedrijven die hun geschenken hebben gestuurd dan met bedrijven die dat achterwege hebben gelaten. Champagne is feestelijk en de opwinding van het openen van de verrassende cadeauverpakking en ontdekken wat erin zit, is een ervaring waar we allemaal van genieten. We willen echter nooit teleurgesteld zijn als we een geschenk zien dat geen zin heeft of niets toevoegt aan ons leven. En champagne stelt nooit teleur en is verkrijgbaar voor verschillende budgetten. 

Vergeet relatiegeschenken niet in je marketingplan  

Als je een beginnend ondernemer bent of al een paar jaar bezig bent, dan weet je waarschijnlijk wel wat een marketingplan is. Doelstellingen zoals een hogere omzet, het aansporen van een nieuwe markt of een grotere naamsbekendheid staan vaak bovenaan het lijstje. Het verzenden van een relatiegeschenk is een activiteit die niet in jouw marketingplan mag ontbreken. Het is immers niet alleen een teken dat je iets verzendt om dingen van het officiële takenlijstje af te vinken. Integendeel. Het is een weergave van uw bedrijfsidentiteit, jouw attentheid naar zakenpartners en werknemers toe en het laat zien dat je de bereidheid en de moeite neemt om het juiste cadeau te kiezen en nog veel meer. Zo ben je slim bezig!

Is jouw pensioenpot al gevuld voor een zorgeloze oude dag? Check binnen 2 minuten welke pensioenopties voor jou (fiscaal) het beste zijn. Start de gratis Pensioen Scan van De Zaak.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Foto van Nanda den Hartog

Nanda den Hartog

Als redactiecoördinator bij De Zaak zorg ik ervoor dat er dagelijks interessante artikelen voor ondernemers op onze website staan en ben ik de drijvende kracht achter het weekoverzicht. Dat ik zelf ondernemer ben geweest komt daarbij goed van pas. Door deze ervaring en mijn redactionele skills begrijp ik op welke informatie en tips ondernemers écht zitten te wachten.
Lees ook…
Overweegt u om uw bedrijf te verkopen? Misschien wilt u een nieuw avontuur aangaan in een andere branche. Of gaat u een nieuwe levensfase in. Wat de…
Het belang van een sterke branding voor jouw bedrijf kan niet worden overschat. Een sterke branding is niet alleen een logo, een kleurenpalet en een…
Bedrijfskosten verlagen kan op veel manieren. Een manier is door te kijken naar het interieur van het bedrijfspand. Veel bedrijven besteden veel geld…
Elke werkgever die een locatie heeft voor werknemers of klanten, krijgt vroeg of laat te maken met het plaatsen van waarschuwingsborden. Meestal gaat…
In de dynamische wereld van digitale marketing is het cruciaal om een betrouwbare partner te hebben die je helpt om je online doelen te bereiken….
Recente cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) laten zien dat het aantal installaties van zonnepanelen de afgelopen jaren explosief…