Verlengstuk van klanttevredenheid
Ieder bedrijf streeft natuurlijk naar klanttevredenheid en hierin kan het kiezen van hoogwaardig verpakkingsmateriaal een zeer belangrijk aspect vormen. Consumenten hechten namelijk niet alleen waarde aan het product dat ze ontvangen, maar ook aan de presentatie en de staat ervan bij aankomst. Nu heb je op dit laatste niet altijd invloed, aangezien je ook vertrouwen moet hebben dat een pakket goed behandeld wordt door de pakketbezorger. Waar je wel invloed op kan uitoefenen is dat door middel van een goede verpakking laat zien, dat je er alles aan doet om een bestelling netjes en verzorgd af te leveren bij de klant. Verpakkingsmaterialen fungeren hierin als de eerste indruk van het product en het bedrijf. Een stevige en aantrekkelijke verpakking wekt vertrouwen en geeft een positieve indruk van de zorg en aandacht die aan de bestelling is besteed. Dit draagt bij aan een goede klantbeleving, wat essentieel is voor herhaalde aankopen en positieve mond-tot-mondreclame.
Verzendzakken: de ideale optie voor kleding en textiel
De keuze voor het juiste verpakkingsmateriaal hangt uiteraard af van de inhoud van het pakket. Verzend je producten die niet breekbaar zijn, zoals textiel, stof, kleding, knuffels en haak- of breigaren, dan hoeft dit natuurlijk niet in een kartonnen doos te worden gestopt. Hier zijn verzendzakken uitermate geschikt voor. Er zijn verschillende soorten verzendzakken om uit te kiezen. Papier bijvoorbeeld, maar ook gerecyclede kunststoffen zorgen er voor dat sokken, lingerie en andere textiel netjes verzonden kan worden. Verzendzakken bieden bescherming tegen stof, vocht en lichte beschadigingen en zijn bovendien licht van gewicht. Dat is weer gunstig voor jou, want hierdoor zijn de verzendkosten vaak wat lager. Nog een bijkomstigheid is dat de kleinere verzendzakken vaak gemakkelijk door de brievenbus passen, wat ook weer scheelt in verzendkosten. Verzendzakken zijn daarnaast efficiënt en snel in gebruik. Ze zijn vaak voorzien van zelfklevende sluitingen en gemakkelijk te openen scheurstrips, waardoor ze handig zijn in het gebruik voor zowel de verzender als de ontvanger. Vaak zijn deze verzendzakken helemaal te personaliseren met bedrijfslogo’s, zodat ze zelfs ingezet worden als extra marketingtool. Pak het textiel in, in bijvoorbeeld bedrukt vloeipapier en verstuur het in een verzendzak met een kaartje erbij. Dat wordt zeker gewaardeerd door je klant.
Kies voor milieuvriendelijke verpakkingen
Een goede groothandel verpakkingsmateriaal heeft alles in huis om je producten netjes en vooral verzorgd en goed te verzenden. Naast verzendzakken kun je er meestal ook terecht voor dozen in allerlei formaten en natuurlijk diverse enveloppen. Netjes inpakken van producten betekent ook dat je niet teveel aan onnodige verpakkingsruimte vrij moet laten. Een te grote doos voor een klein product is niet gewenst, want dat is niet echt milieubewust. Kies daarom voor verpakkingsmaterialen die passen bij de grootte van de bestelling. Overigens is met de groeiende focus op duurzaamheid en milieubewustzijn het selecteren van eco-vriendelijke verpakkingsmaterialen een belangrijke overweging geworden voor bedrijven als je je ecologische voetafdruk wil verminderen. Kies daarom voor verpakkingsmaterialen die zijn gemaakt van gerecyclede producten en draag dit uit door dit te vermelden op je website en op de verpakking zelf. Dit draagt bij aan een positieve reputatie van het merk en toont de toewijding van je bedrijf als het om milieubewuste keuzes gaat.
Voldoende voorraad verpakkingsmaterialen
Er zijn zo van die momenten in het jaar, waarop het belangrijk is klaar te zijn voor meer bestellingen. Denk hierbij aan feestdagen, zoals Moederdag, Vaderdag, Valentijnsdag, Sinterklaas en Kerst, maar ook aan speciale acties, bijvoorbeeld Black Friday of een ander uitverkoopmoment in het jaar. Rondom speciale dagen zal je merken dat er nog meer online besteld wordt en dat wil je natuurlijk allemaal zo snel mogelijk, netjes en vertrouwd bezorgen. Zorg daarom dat je voldoende verpakkingsmaterialen, zoals verzendzakken en goede stevige doosjes op voorraad hebt via de groothandel in verpakkingsmaterialen. Je zal merken dat dit een verschil kan maken voor het imago van je bedrijf. Want door zorgvuldig kwalitatieve verpakkingsmaterialen uit te zoeken, kan je je bedrijfsefficiëntie verbeteren, klanttevredenheid verhogen en je milieuverantwoordelijkheid tonen.