Ben je geïnteresseerd in het genereren van passieve leads? Op deze blog ben je op de juiste plek terechtgekomen. In de wereld van vandaag, waar iedereen online is en de informatie altijd in beweging is, kunnen de juiste technieken voor het aantrekken van leads goud waard zijn. Maar maak je geen zorgen, het hoeft niet ingewikkeld te zijn. We gaan een paar super bruikbare tips geven die je direct kunt toepassen.

Inhoudsopgave

Optimaliseer je website

De eerste tip die we je mee willen geven om meer passieve leads te genereren, is door je website te optimaliseren. Door middel van een geoptimaliseerde website verschijn je namelijk ineens een stuk hoger op zoekmachines. Hierdoor komen een stuk meer bezoekers plotseling bij je verkooppagina’s terecht. Het is hiervoor slim om een SEO marketing bureau in te schakelen. Denk dan aan een bedrijf als Marketence. Dit soort experts weten precies hoe je onder andere de laadtijd van je website optimaliseert.

Maak gebruik van sociale media

Grijp je kans en zet platforms zoals Facebook, Instagram en LinkedIn in om jouw doelgroep te bereiken. We weten allemaal dat tegenwoordig bijna iedereen wel een social media account heeft, dus waarom zou je hier geen gebruik van maken? Het is een plek waar je makkelijk het gesprek aan kunt gaan met je klanten en ze kunt tonen wie je bent en wat je doet.

Bied freebies aan

Wie houdt er nu niet van freebies? Het aanbieden van gratis producten of diensten is een betrouwbare manier om de aandacht van potentiële klanten te trekken. Denk hierbij aan een gratis e-book, een webinar of zelfs een eerste gratis consult bij dienstverlening. Door waarde te geven, zelfs voordat mensen klant bij je zijn, bouw je vertrouwen op en dit kan zo maar eens leiden tot een langdurige relatie met jouw bedrijf.

Goede content creëren

Echt goede content maken, dat is jouw sleutel tot succes. Het is niet alleen een kwestie van wat leuke teksten op je website gooien; het gaat om het bieden van echte waarde voor je bezoekers. Maak blogs, video’s en podcasts. Zorg ervoor dat het niet alleen leerzaam is, maar ook lekker weg leest of kijkt. Door content te maken die antwoord geeft op hun vragen of ze helpt met hun problemen, laat je zien dat je ze begrijpt.

Een referral systeem hanteren

Wanneer je luistert naar de mensen om je heen, zul je merken dat ze meer geneigd zijn jou te vertrouwen. Daarom is het hebben van een referral systeem een krachtige tool. Zie het als mond-tot-mond reclame, maar dan de moderne versie. Brengt je klant een nieuwe klant naar jou? Dan kun je hem bijvoorbeeld een korting bieden op jouw diensten of een klein cadeautje als dank. Je bouwt er niet alleen goodwill mee op, je creëert een sneeuwbaleffect van aanbevelingen die je business laten groeien.

Is jouw pensioenpot al gevuld voor een zorgeloze oude dag? Check binnen 2 minuten welke pensioenopties voor jou (fiscaal) het beste zijn. Start de gratis Pensioen Scan van De Zaak.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Foto van Nanda den Hartog

Nanda den Hartog

Als redactiecoördinator bij De Zaak zorg ik ervoor dat er dagelijks interessante artikelen voor ondernemers op onze website staan en ben ik de drijvende kracht achter het weekoverzicht. Dat ik zelf ondernemer ben geweest komt daarbij goed van pas. Door deze ervaring en mijn redactionele skills begrijp ik op welke informatie en tips ondernemers écht zitten te wachten.
Lees ook…
Als ondernemer of werknemer kan het zomaar gebeuren: een arbeidsconflict. Dit kan variëren van een meningsverschil over taken tot een serieus geschil…
Beleggen is een slimme zet als je je vermogen wilt vergroten. Hoewel de meeste ondernemers beleggen in onstoffelijke zaken zoals obligaties, aandelen…
Als ondernemer is het belangrijk om ook voor goede sanitaire voorzieningen te zorgen. Ook de sanitaire ruimtes hebben namelijk impact op hoe bezoekers…
Sinds de pandemie is thuiswerken voor veel bedrijven onderdeel van het nieuwe normaal, zelfs nu het eigenlijk niet meer noodzakelijk is dat we zo veel…
Werklaarzen zijn ideaal wanneer je werkt in zware of risicovolle omstandigheden. Of je nu op een bouwplaats werkt, in een fabriek of in natte en koude…
Als zelfstandige zonder personeel (ZZP’er) kun je momenten ervaren waarop je meer geld nodig hebt dan dat je op dat moment in je bedrijf hebt. Of het…