Optimaliseer je website
De eerste tip die we je mee willen geven om meer passieve leads te genereren, is door je website te optimaliseren. Door middel van een geoptimaliseerde website verschijn je namelijk ineens een stuk hoger op zoekmachines. Hierdoor komen een stuk meer bezoekers plotseling bij je verkooppagina’s terecht. Het is hiervoor slim om een SEO marketing bureau in te schakelen. Denk dan aan een bedrijf als Marketence. Dit soort experts weten precies hoe je onder andere de laadtijd van je website optimaliseert.
Maak gebruik van sociale media
Grijp je kans en zet platforms zoals Facebook, Instagram en LinkedIn in om jouw doelgroep te bereiken. We weten allemaal dat tegenwoordig bijna iedereen wel een social media account heeft, dus waarom zou je hier geen gebruik van maken? Het is een plek waar je makkelijk het gesprek aan kunt gaan met je klanten en ze kunt tonen wie je bent en wat je doet.
Bied freebies aan
Wie houdt er nu niet van freebies? Het aanbieden van gratis producten of diensten is een betrouwbare manier om de aandacht van potentiële klanten te trekken. Denk hierbij aan een gratis e-book, een webinar of zelfs een eerste gratis consult bij dienstverlening. Door waarde te geven, zelfs voordat mensen klant bij je zijn, bouw je vertrouwen op en dit kan zo maar eens leiden tot een langdurige relatie met jouw bedrijf.
Goede content creëren
Echt goede content maken, dat is jouw sleutel tot succes. Het is niet alleen een kwestie van wat leuke teksten op je website gooien; het gaat om het bieden van echte waarde voor je bezoekers. Maak blogs, video’s en podcasts. Zorg ervoor dat het niet alleen leerzaam is, maar ook lekker weg leest of kijkt. Door content te maken die antwoord geeft op hun vragen of ze helpt met hun problemen, laat je zien dat je ze begrijpt.
Een referral systeem hanteren
Wanneer je luistert naar de mensen om je heen, zul je merken dat ze meer geneigd zijn jou te vertrouwen. Daarom is het hebben van een referral systeem een krachtige tool. Zie het als mond-tot-mond reclame, maar dan de moderne versie. Brengt je klant een nieuwe klant naar jou? Dan kun je hem bijvoorbeeld een korting bieden op jouw diensten of een klein cadeautje als dank. Je bouwt er niet alleen goodwill mee op, je creëert een sneeuwbaleffect van aanbevelingen die je business laten groeien.