Inhoudsopgave
Om een voorbeeld te noemen: vandaag besteld, morgen in huis spreekt veel consumenten aan. Het liefst laten zij hun product bezorgen met een elektrische bestelwagen, om het milieu niet onnodig te belasten. Op welke manier zet jouw organisatie in op het bieden van meerwaarde aan de consument, om zo de concurrentie te slim af te zijn? In dit artikel lees je er meer over.
Consumenten hebben hun bestelling vaak direct nodig
Op het moment dat een consument een product online bestelt, heeft deze diens bestelling vaak op korte termijn nodig. Denk aan een outfit die nog snel online besteld wordt, om morgen keurig gekleed op de familiedag te kunnen verschijnen. Of denk aan een cadeautje wat men bestelt, om dit een volgende dag al aan de jarige te kunnen geven. Online bestellen biedt consumenten gemak en comfort; ze hoeven de deur niet meer uit om bijvoorbeeld kleding tijdig in huis te hebben. Het maakt webshops met next day delivery voor kleding populair.
Bestellingen geleverd binnen een afgesproken tijdvak
Niet alleen verwachten consumenten steeds vaker dat hun bestelling een volgende dag al geleverd wordt. Ook krijgen zij het liefst een tijdvak aangeboden, waarin zij de bezorgdienst kunnen verwachten. Het voorkomt dat zij de hele dag thuis moeten blijven om de bezorger niet te missen. Het is aan ondernemers om voor een bezorgdienst te kiezen, die deze afspraken met de consument ook daadwerkelijk nakomt. Het komt meer dan eens voor dat bezorgdiensten bestellingen buiten het afgesproken tijdvak afleveren. Kijk eens naar een bezorgdienst als Trunkrs. Deze partij biedt bestellingen niet alleen de volgende dag al aan bij consumenten, maar doet dit in 99% van de gevallen ook op het vooraf afgesproken tijdstip.
SMS voor komst bezorgdienst
Niet alleen worden consumenten bij een partij als Trunkrs online op de hoogte gehouden over het bezorgmoment. Ook kunnen consumenten ervoor kiezen een SMS te ontvangen, een kwartier voor het daadwerkelijke bezorgmoment. Nog snel de hond uitlaten? Met deze extra service weet de consument of het mogelijk is zonder het pakket mis te lopen.