Ondernemers weten hoe het voelt: als een berg opkijken tegen een schoenendoos. Gelukkig is daar Marloes van Driel, financieel adviseur bij Thinq, dé online boekhouder. Zij maakt het ondernemersleven leuker. Scannen, uploaden, klaar. En snel weer door met wat een ondernemer veel liever doet: zaken.

Verfomfaaide bonnetjes
Je kent het wel. Net lekker gedineerd met een relatie, fijn het zakelijke met het aangename gecombineerd, maar dan de aktetas niet bij de hand en dus verdwijnt het bonnetje opgevouwen in de portemonnee. Om daar weken te blijven zitten. En uiteindelijk onleesbaar te worden door die vermaledijde vouw.

Of het bonnetje gaat wel meteen op de stapel, in de spreekwoordelijke schoenendoos, boven op de rest. Die berg wordt groter en groter, en vroeg of laat zul je er toch aan moeten geloven. Dan komt de vooravond, meestal het eind van de maand of kwartaal, dat uitstel werkelijk niet meer mogelijk is, en dan zit je daar. Verfomfaaide bonnetjes op A4’tjes te nieten. In plaats van die netwerkborrel.

Schoenendoos en kantoortijden passé
De ondernemer en de accountant. Ze kunnen niet zonder elkaar, maar van harte gaat dat niet. Tenminste, van de kant van de ondernemer.

Er is een accountantsbureau die daar wat op heeft gevonden. De online boekhouder Thinq. De schoenendoos, kantoortijden en onduidelijke kosten zijn passé.

Thinq is een modern bedrijf. En bouwde een app. Zo kunnen klanten 24 uur per dag hun bonnetjes uploaden. Gewoon, ter plekke even scannen of fotograferen, uploaden en klaar. Thinq garandeert dat de bon binnen twee werkdagen is verwerkt. Bankafschriften worden sowieso automatisch verwerkt. Ook stelt de app verkoopfacturen beschikbaar die na digitale betaling direct in de boekhouding worden verwerkt.

Kortom, Thinq levert ontzorging. Dat klinkt als marketing, behalve op het einde van de maand. Marloes van Driel, financieel adviseur: “Wat doet de klant zelf nog? Betalen en gegevens uploaden. Dat is het wel.”

Realtime in- en overzicht
Naast gemak biedt de app ook overzicht. In handige monitors is te zien hoe de omzet zich ontwikkelt, welke klant nog moet betalen, hoe het met de kosten staat. Voor inzicht hoef je dus niet meer op kwartaalgesprekken te wachten. Van Driel: “Je hebt alle gegevens altijd bij de hand. Dus onderweg hoef je nooit het antwoord schuldig te blijven. Mocht een klant daarom vragen, stuur je ter plekke een kopie van een factuur bijvoorbeeld. Dat is het gemak van altijd bereikbaar zijn.”

De accountants van Thinq schuiven niet meer bij de klant aan, aan de keukentafel. Daar zit de moderne ondernemer niet meer op te wachten. Liever zien ze een echt goede service. Contact, support en advies, per mail, telefonisch en per chat, en dat van 7 uur tot 22 uur op werkdagen en van 9 uur tot 17 uur op zaterdag. Dat is 2015. Net als Skype en Whats-app. En Thinq.

Ervaring in een nieuw concept
En dat, ook mooi, allemaal voor een vaste, overzichtelijke prijs. Van Driel: “We hebben drie soorten abonnementen. Op onze site kunnen mensen zelf uitrekenen wat ze kwijt zijn. Die transparantie wordt erg gewaardeerd.”

Dat blijkt alleen al door de stevige toename van het aantal klanten van Flinq. Van Driel: “We zijn het afgelopen jaar verdubbeld. En dat voor een app die pas anderhalf jaar actief is. Het moederbedrijf bestaat al veel langer, we zijn echt geen nieuwe speler op de markt, maar wel met dit concept.”

“Thinq scheelt heel veel tijd.”
Frederike Fennema, mede-eigenaar van succesvol detacheerder Naumac: “We zijn begin van dit jaar overgestapt en het bevalt heel goed. Thinq is heel anders dan we gewend waren: alles kan in real time, en het kan overal, want je werkt in de cloud. Flexibel, net als onze organisatie.”

“Wij plaatsen interim professionals in telecom en ICT bij de grootste bedrijven door heel Europa, en dat is een omslachtig proces van factureren. Voorheen moesten we allemaal handmatig bonnetjes verzamelen en periodiek opsturen. Met Thinq is het veel minder foutgevoelig. Een facturering bestaat uit meerdere handelingen en als ik die meteen afhandel, in een treintje, dan maak ik veel minder fouten. Voorheen deed ik handelingen wel eens dubbel, of helemaal niet.”

“En het gaat ook veel sneller. In tegenstelling tot een reguliere boekhouder doe je met Thinq alles meteen in één keer. Dat scheelt heel veel tijd.”

Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Lees ook…