Deze tip is van toepassing op:
- Microsoft Outlook 2010
Gmail account
Voordat je een Gmail emailadres kunt koppelen aan je Outlook moet je er natuurlijk wel één hebben gemaakt.
Video instructie op YouTube kanaal Easy Learning
- Van deze tip is ook een video-instructie beschikbaar in het YouTube kanaal van EasyLearning.
- Ga naar >> Videokanaal EasyLearningNL
Werkwijze Gmail in Outlook instellen
- Open >> Microsoft Outlook
- Ga naar tab >> Bestand
- Kies voor >> Accountinstellingen
- Selecteer tab >> E-mail
- Klik op >> Nieuw
- Vul uw accountgegevens in
- Klik op >> Volgende
- Outlook haalt nu automatisch de gegevens op van de server en toont de voortgang op het scherm
- Als alles klaar is, staan er bij alle opties vinkjes
- Er is nu een mailbox toegevoegd in Outlook. Dit is een mailbox van het type IMAP
- IMAP betekent dat de gegevens (mail, agenda etc) op de server bij Google worden gesynchroniseerd met je pc. Er wordt eigenlijk een kopie gemaakt en die wordt gelijk gehouden. Op deze manier kun je vanaf verschillende plekken (meestal een PC en uw mobiele telefoon of Tablet) dezelfde gegevens zien.
- Je account is nu gekoppeld en je kunt ermee werken
Werkinstructie met schermafdrukken bij Easy Learning
Op de website van Easy Learning is deze Microsoft Office tip uitgewerkt met duidelijke
schermafdrukken. Bekijk deze Office tip op >> Gmail instellen in Outlook
Over de auteur
Deze download wordt aangeboden door Easy Template, leverancier van Verlofregistratie software en Online Microsoft trainingen.