Telewerken: de voor- en nadelen
Veel werknemers uit het midden- en kleinbedrijf doen aan telewerken: 66% werkt geheel of gedeeltelijk thuis. Is het iets voor uw bedrijf? De voor- en nadelen.

Voordelen

  • Grotere personeelsvrijheid: medewerkers kunnen files vermijden, hun taken zelfstandig indelen en hun werk-privé-balans beter combineren
  • Lager ziekteverzuim: uit onderzoek blijkt dat het ziekteverzuim onder telewerkers duidelijk lager is dan onder ‘gewoon’ personeel
  • Productiviteitsverhoging: werknemers kunnen werken op momenten waarop hun productiviteit het hoogste is
  • Grotere flexibiliteit: de uitvoering van het werk is minder afhankelijk van tijd en plaats
  • Kostenbesparing: u bespaart in reis- en huisvestingskosten
  • Milieuvriendelijkheid: uw werknemers hoeven niet naar hun werk te reizen
  • Uitgebreidere werkmogelijkheden: u kunt (tijdelijk) arbeidsongeschikten, gehandicapten en deeltijdwerkers van werk voorzien.

Nadelen

  • Kosten: u krijgt extra kosten door de inrichting van een extra werkplek. Denk aan meubilair en telecommunicatiemiddelen zoals een mobiel, fax en laptop
  • Daling betrokkenheid: er is minder persoonlijk contact. De kans bestaat dat er minder betrokkenheid met het bedrijf wordt getoond
  • Rsi: uit onderzoek van TNO blijkt dat telewerkers een grotere kans hebben op rsi dan hun collega’s op kantoor
  • Isolement: sommige werknemers missen het contact met collega’s zo erg dat ze telewerken ervaren als sociaal isolement
  • Storingen: telewerkers zijn volledig afhankelijk van de moderne telecommunicatiemiddelen. Bij storingen valt het werk stil.Tip! Essentiële (of handige) ondernemerszaken: Bedrijfsverzekeringen (zoals bijvoorbeeld een beroepsaansprakelijkheidsverzekering), een boekhouder of belastingadviseur die je helpt met jouw administratie en/of belastingaangiftes, incassobureau inschakelen voor je openstaande facturen, een professionele website laten maken of een gratis tankpas via De Zaak afsluiten.
Voor welke auto ga jij?
Het brede aanbod van Mercedes-Benz is standaard rijk uitgerust en sluit naadloos aan bij de behoeften van de zakelijke rijder. En dat tegen een zeer aantrekkelijke prijs én netto bijtelling.
Help de slachtoffers en doneer
Bij uitzonderlijke rampen slaan de 11 samenwerkende hulporganisaties de handen ineen onder de naam Giro555. Zij vragen heel Nederland zich aan te sluiten om geld in te zamelen voor hulp aan slachtoffers. Want samen redden we meer levens.
Lees ook…
Je moet er rekening mee houden dat minstens één keer per jaar je internetverbinding het “begeeft”. Oorzaak? Schade tijdens graafwerkzaamheden of het…
CRM staat voor Costumer Relationship Management en dient om jouw bedrijf te ondersteunen in interacties met klanten. Het is dus eigenlijk een…
Een goed CRM-systeem bespaart je direct tijd en zorgt voor meer rendement. Maar wat is het precies en waarom is het belangrijk? Hieronder beantwoorden…