Deze tip is van toepassing op:
Microsoft Excel 2010
Werkwijze Excel opslaan als PDF
- Kies voor >> Bestand
- Kies vervolgens voor >> Opslaan als
- In het vak >> Opslaan als wordt standaard het Excel bestandstype getoond
- Aan de rechterkant van dit vak kun je andere bestandstypen kiezen door op het driehoekje te klikken
- Kies voor >> PDF (*.pdf)
- Kies voor >> Opslaan
- Controleer altijd voordat u een PDF-document verzendt of alles goed is gegaan en er geen extra werkbladen zijn meegenomen in de afdruk.
Wanneer handig?
Gebruik deze werkwijze als PDF-documenten nodig zijn, anders dan voor het verzenden per e-mail. Denk bijvoorbeeld aan een upload naar een website.
Wanneer niet handig?
Als het Excel sheet direct als PDF moet worden gemaild, dan kan dat ook direct worden verzonden. In dat geval is het niet handig om het eerst op te slaan.
Werkinstructie met schermafdrukken bij Easy Learning
Op de website van Easy Learning is deze Microsoft Office tip uitgewerkt met duidelijke schermafdrukken.