Waarom zou je in een nieuw werkblad in Excel per onderdeel kopiëren als je ook in één 

Inhoudsopgave

Snel inzicht in de belangrijkste ondernemerszaken: met de Top 3 Scans van De Zaak: de AOV Scan, de Aftrekposten Scan en de Pensioen Scan

Excel werkbladen kopiëren

  • Open het Excel bestand waarin het te kopiëren werkblad staat en het bestand waarnaar het blad moet worden gekopieerd;
  • Klik op de rechtermuisknop op het blad dat moet worden gekopieerd;
  • Kies voor >> Blad verplaatsen of kopiëren
  • Het scherm met de opties verschijnt
  • Zet een vinkje bij >> Kopie maken
  • Selecteer het andere Excel bestand waar naartoe het blad moet worden verplaatst
  • In ons voorbeeld is dat >> Training voorbeeld 2
  • Geef vervolgens op voor welk blad de kopie moet worden geplaatst
  • Druk vervolgens op >> OK
  • Het werkblad is nu verplaatst naar het andere Excel sheet op de plek waar je het hebt aangegeven

Alleen verplaatsen

  • Door het vinkje bij >> Kopie maken uit te zetten, wordt het blad verplaatst in plaats van gekopieerd.

Werkinstructie met schermafdrukken bij Easy Learning

Op de website van Easy Learning is deze Microsoft Office tip uitgewerkt met duidelijke
schermafdrukken.

Deze tip is van toepassing op:

  • Microsoft Excel 2007
  • Microsoft Excel 2010

Over de auteur

Easy Learning levert via de website gratis computertips voorzien van handige schermafdrukken, voorbeeldbestanden en filmpjes. Easy Learning is leverancier van Online trainingen. Met Microsoft Office E-learning cursussen studeer je in je eigen tempo en tijd.

Is jouw pensioenpot al gevuld een zorgeloze oude dag? Check binnen 2 minuten welke pensioenopties voor jou (fiscaal) het beste zijn. Start de gratis Pensioen Scan van De Zaak.

Lees ook…
Je hoeft geen glazen bol te hebben om te voorspellen dat kunstmatige intelligentie de manier waarop werken ingrijpend verandert. Als ondernemer is het…
Succesvolle organisaties leveren kwaliteit, werken graag efficiënt en zijn innovatief. Maar hoe zit het dan met het afval dat vrijkomt? Denk…
Iedereen die in Word met nummering in documenten werkt voor hoofdstukken en paragrafen loopt er vroeg of laat tegenaan: de nummering geeft ‘ineens’ een…
Hybride werken is in veel organisaties de norm geworden. Mensen werken op kantoor én vanuit huis. Dat kan voordelen opleveren op het gebied van…