Het kan een hele uitdaging zijn om openstaande rekeningen te beheren en verschuldigde betalingen te innen. Gelukkig bestaan er tegenwoordig moderne technologieën die helpen bij het automatiseren en stroomlijnen van debiteurenbeheer. Zo blijft er voor jou als ondernemer meer tijd over om te doen waar je goed in bent.

Inhoudsopgave

Snel inzicht in de belangrijkste ondernemerszaken: met de Top 3 Scans van De Zaak: de AOV Scan, de Aftrekposten Scan en de Pensioen Scan

 In dit artikel vertellen we graag meer over professionele debiteuren software.

Wat is debiteuren software?

Als ondernemer wil je je facturen natuurlijk het liefst op tijd betaald krijgen, en dat binnen de termijn die daarvoor staat. Soms lukt dat de klant niet; vaak zit daar een begrijpelijke reden achter. Wat extra persoonlijk contact helpt dan om de boel op gang te krijgen. Dit kan met professionele debiteuren software: hiermee automatiseer je het debiteurenbeheer, waardoor facturen sneller betaald worden en je eenvoudig in contact kunt blijven met debiteuren. Alles wat je nodig hebt om jouw betalingsverkeer soepeler te laten verlopen.

Functionaliteiten debiteuren software

De belangrijkste features van debiteuren software op een rij:

  • Notificaties: Debiteuren worden structureel, op een duidelijke en vriendelijke manier, herinnerd aan openstaande facturen. Jij bepaalt wanneer en hoe de klant herinnerd wordt.
  • Dashboard: Je hebt beschikking over je eigen online dashboard, waar je acties kan uitvoeren, historie kan terugzien en vragen van debiteuren kan beantwoorden. 
  • Klantenportaal: In het portaal kunnen klanten alle informatie vinden over hun facturen, betalingen en over veelgestelde vragen.
  • Betaalmethoden: Klanten kunnen betalen hoe ze het liefst willen, bijvoorbeeld met iDeal, Apple Pay of Bancontact. 
  • Geïntegreerde mailbox: Doordat je je mailbox kunt koppelen, kunnen debiteuren gemakkelijk contact met je opnemen en mis je geen enkele mail.


De voordelen van debiteuren software voor organisaties

Debiteuren software helpt ondernemingen met het structureren, automatiseren en digitaliseren van het debiteurenbeheer. Dit zijn de belangrijkste voordelen:

  • Tijdswinst: Door de automatisering van herinneringen hoef je niet langer handmatig berichten te versturen of achter openstaande facturen aan te gaan. 
  • Kosten verlagen: Naast het besparen van tijd bespaar je ook op de kosten. Er zijn namelijk minder handmatige acties nodig, wat enorm scheelt in personeelskosten.
  • Structuur: Alle informatie staat overzichtelijk op de juiste plek online. Hierdoor heeft iedereen overal en altijd toegang tot belangrijke gegevens.
  • Risicobeheer: Alle gegevens worden veilig opgeslagen in de cloud en er worden dagelijks automatisch back-ups gemaakt. Gegevens zullen daarom nooit verloren gaan.
  • Software integreren: Debiteuren software kan probleemloos worden gekoppeld aan andere bedrijfssoftware, zoals boekhoudsystemen. Zo wordt je administratie nóg makkelijker.
  • Verbeterde cashflow: Dankzij debiteuren software worden betalingen sneller verwerkt, wat resulteert in een soepele cashflow en een gezondere financiële situatie voor jouw organisatie.


Nog een voordeel: de klantrelatie wordt versterkt

Goed debiteurenbeheer is niet alleen essentieel voor een gezonde financiële bedrijfsvoering, maar ook om positieve relaties met je klanten te behouden. Je wil natuurlijk enerzijds dat facturen op tijd betaald worden, maar anderzijds wil je niet dat klanten je opdringerig of onvriendelijk vinden. Hier komt debiteuren software om de hoek kijken: met persoonlijke berichten, vriendelijke herinneringen, betalingsopties en een overzichtelijk klantportaal kun je de klantrelatie aanzienlijk versterken. 

Tip: Notify debiteuren software van Finster

Wil je graag jouw debiteurenbeheer verbeteren? Check dan eens de debiteuren software van Finster: Notify. Deze software biedt je een compleet pakket: van strakke opvolging van facturen, vriendelijke communicatie en verschillende betaalmethoden tot een overzichtelijk dashboard, fijn klantenportaal en dispuutmanagement. Ook kan Notify gekoppeld worden aan CRM-systemen en boekhoudprogramma’s, waardoor gegevens naadloos kunnen stromen tussen verschillende systemen. Alles om jouw creditmanagement lekkerder te laten verlopen en jouw klanten tevreden te houden!

Is jouw pensioenpot al gevuld een zorgeloze oude dag? Check binnen 2 minuten welke pensioenopties voor jou (fiscaal) het beste zijn. Start de gratis Pensioen Scan van De Zaak.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Lees ook…
Toptalent aantrekken voor je bedrijf kan moeilijk zijn. Dit is al helemaal het geval bij starters. Met een toename van externe werkomgevingen en…
Autorijden kan behoorlijk prijzig zijn. Brandstof, onderhoud, verzekeringen – het telt allemaal snel op. Maar wees niet getreurd, beste automobilist!…
Werken op kantoor kan soms een uitdaging zijn. De vele afleidingen, de drukte en het gebrek aan motivatie kunnen de productiviteit van de mensen…
Het mobiele bankplatform MeDirect start in de Nederlandse markt met het aanbieden van digitaal, toegankelijk vermogensbeheer. Met de Wealth SuperApp…
Als we de afgelopen jaren iets hebben geleerd, is het wel dat de wereld van evenementen voortdurend evolueert. En dit geldt zeker ook voor het…
In de wereld van snelgroeiende bedrijven is het bijna onvermijdelijk dat je huidige bedrijfspand op een gegeven moment te klein wordt. Heb je al…