Krijgt u bezoek over de vloer en heeft u niet direct tijd voor ze? Zorg er dan voor dat ze snel weten waar ze aan toe zijn. Met eenvoudige middelen stelt u ze al op hun gemak. Een aantal tips.

Inhoudsopgave

Ontdek universele strategieën voor bedrijfsgroei die werken in elke sector; download het whitepaper en begin vandaag nog met het transformeren van jouw onderneming.

Bezoeker allergisch voor wachten

Bezoekers van bedrijven en instellingen hebben een hekel aan onnodig lang wachten en het gevoel niet welkom te zijn. Ze willen, kortom, niet aan hun lot overgelaten worden.

Uit onderzoek is gebleken dat onnodig lang wachten nog steeds de grootste ergernis is, gevolgd door een receptioniste die het te druk heeft met andere zaken en de bezoeker als nummer behandelt.

Tijd en kwaliteit anders beleefd

Opvallend is het verschil in hoe de wachttijd wordt ervaren. Bezoekers schatten deze gemiddeld op twaalf minuten, receptionisten en medewerkers op slechts vijf minuten.

Ook over de kwaliteit van de ontvangst wordt verschillend gedacht. De grote meerderheid van de receptionisten – 90% maar liefst – gelooft dat bezoekers tevreden zijn over de ontvangst. In werkelijkheid is dat slechts 57%.

Hoe valt u wel in de smaak?

Wat moet u dan doen om in de smaak te vallen? Een dure inrichting met mooie bloemstukken en lekkere luxe stoelen?

Nee hoor, u hoeft niet moeilijk te doen en zeker niet met geld te smijten.

De ‘menselijke factor’ is veel belangrijker: een vriendelijke receptioniste en een kopje koffie worden namelijk het meest op prijs gesteld. Betere voorlichting over hoe lang moet worden gewacht, helpt eveneens.

En voldoende parkeerplek, dat ook.

Ontgrendel het potentieel van jouw onderneming met deze bewezen groeiformules; download het whitepaper en zie direct resultaat.

Lees ook…
Strategisch samenwerken kan een goed idee zijn. Samen met een zakelijk partner of meerdere partners heb je meer te bieden, en dat vinden klanten vaak…
Al sinds de 19de eeuw kennen we in Nederland de zomervakantie: een periode van zes weken, waarin de scholen zes weken gesloten zijn. Gezinnen met…
Als mkb-ondernemer ken je de uitdagingen van het ondernemerschap maar al te goed. Je hebt je bedrijf opgebouwd met passie en harde arbeid, maar nu…
Positionering is een belangrijk aspect van marketing en branding. Het bepaalt hoe een merk, product of organisatie wordt waargenomen in de ogen van de…
Hoe kijken stakeholders naar je bedrijf? Welk imago heeft jouw bedrijf? En hoe zorg je ervoor dat alle belangstellenden, zowel binnen als buiten de…
Winst maken: het is meer dan een financiële doelstelling; het is de levensader van je onderneming. Maar wat als je bedrijf groeit in omzet en toch…