Krijgt u bezoek over de vloer en heeft u niet direct tijd voor ze? Zorg er dan voor dat ze snel weten waar ze aan toe zijn. Met eenvoudige middelen stelt u ze al op hun gemak. Een aantal tips.

Inhoudsopgave

Bezoeker allergisch voor wachten

Bezoekers van bedrijven en instellingen hebben een hekel aan onnodig lang wachten en het gevoel niet welkom te zijn. Ze willen, kortom, niet aan hun lot overgelaten worden.

Uit onderzoek is gebleken dat onnodig lang wachten nog steeds de grootste ergernis is, gevolgd door een receptioniste die het te druk heeft met andere zaken en de bezoeker als nummer behandelt.

Tijd en kwaliteit anders beleefd

Opvallend is het verschil in hoe de wachttijd wordt ervaren. Bezoekers schatten deze gemiddeld op twaalf minuten, receptionisten en medewerkers op slechts vijf minuten.

Ook over de kwaliteit van de ontvangst wordt verschillend gedacht. De grote meerderheid van de receptionisten – 90% maar liefst – gelooft dat bezoekers tevreden zijn over de ontvangst. In werkelijkheid is dat slechts 57%.

Hoe valt u wel in de smaak?

Wat moet u dan doen om in de smaak te vallen? Een dure inrichting met mooie bloemstukken en lekkere luxe stoelen?

Nee hoor, u hoeft niet moeilijk te doen en zeker niet met geld te smijten.

De ‘menselijke factor’ is veel belangrijker: een vriendelijke receptioniste en een kopje koffie worden namelijk het meest op prijs gesteld. Betere voorlichting over hoe lang moet worden gewacht, helpt eveneens.

En voldoende parkeerplek, dat ook.

Lees ook…
Succesvol ondernemen is voor een flink deel afhankelijk van je zakelijk netwerk. Als zelfstandige is het belangrijk zichtbaar te zijn, zodat je wordt…
Wil je dat jouw onderneming ook in de toekomst kan blijven meedoen? Dan is het verstandig om te investeren in digitalisering. Maar waar begin je met je…
Het is vakantie en eindelijk heb je de tijd om te lezen. Wat is er niet heerlijker dan een boek waaraan je ook na de vakantie nog wat hebt. En dat ook…
Vrijwilligerswerk is een belangrijk onderdeel van maatschappelijk verantwoord ondernemen voor bedrijven. Als ondernemer is het belangrijk om…
Al sinds de 19de eeuw kennen we in Nederland de zomervakantie: een periode van zes weken, waarin de scholen zes weken gesloten zijn. Gezinnen met…
De ene crisis is nog maar net voorbij of de andere doet zich alweer voor. Veel ondernemers worden hard getroffen door de sterke inflatie. Niet alleen…