Minder werkgeversrisico, meer ondernemen ? Minder personeelsadministratie ? Maximaliseer uw flexibiliteit ? Geen risico bij ziekteverzuim. Lees meer.

Vul de gratis checklist in om direct te beoordelen hoe goed jij momenteel jouw HR-zaken op orde hebt.

Inhoudsopgave

Payrolling bied je veel voordelen als ondernemer. Het neemt zaken uit handen waar jij je misschien liever niet mee bezig houdt. Zo kan je jezelf helemaal richten op de inhoudelijke taken en het aansturen van jouw medewerkers. Payrolling geeft je zekerheid dat de administratieve zaken voor jouw flexibele medewerkers professioneel en efficiënt geregeld worden. Om een duidelijk beeld te geven zetten we voor je de volgende voordelen op een rijtje:

Professioneel werkgeverschap

Als werkgever dien je met veel zaken rekening te houden. Om je daarbij te helpen zorgt een Payroll organisatie dat jouw medewerkers het juiste loon krijgen en dat de premies, belastingen en pensioenen goed geregeld zijn. Zo kunnen medewerkers rekenen op alles wat zij nodig hebben, zonder dat jij daar veel voor hoeft te doen. Voor beide partijen voordelig dus! Daarnaast kan je ook rekenen op advies op het gebied van arbeidsrechtelijke zaken. Zo kan jij je helemaal richten op het aansturen van jouw medewerkers.

Behoud van flexibiliteit

Een groot voordeel van Payrolling is dat je langer gebruik kunt maken van jouw tijdelijke contracten. In plaats van dat je medewerkers na twee jaar of drie contracten een vast contract moet aanbieden kan je nu zes tijdelijke contracten in vier jaar aanbieden. Dit omdat Payrolling gebruik maakt van de ABU CAO voor uitzendmedewerkers. Dit geeft je een hoop flexibiliteit!

Minder werkgeversrisico’s

Met Payrolling zijn jouw medewerkers als het ware bij een Payroll organisatie in dienst, daarom loop je geen werkgeversrisico’s meer.

Controle Belastingdienst

Whitepaper Controle Belastingdienst

Controle van de Belastingdienst: Wat nu?! Hoe vaak gebeurt het, hoe voorkom je het en stappenplan als het tóch gebeurt.


Minder administratie

Een Payroll organisatie regelt alle administratieve werkzaamheden zoals salarisadministratie, verzuim en contacten met de fiscus en arbodienst. Dit zijn vaak ingewikkelde zaken die veel tijd vergen. Zeker als je daarnaast ook nog je medewerkers goed wil aansturen en aandacht wilt geven. Een Payroll dienst is gespecialiseerd in dit soort administratieve zaken waardoor deze snel, goed en efficiënt afgehandeld kunnen worden. Op die manier kan jij je helemaal kunt richten op het aansturen van jouw personeel.

Gerelateerd lezen:

• Zakelijke mediation
• Wat is een werkgeversverklaring?
• Welk kerstpakket moet ik geven?
• Wat te doen?

Ontdek op welk gebied jij nog verbetering nodig hebt m.b.t. je HR-beleid. Vul de gratis checklist in.

Foto van Nanda den Hartog

Nanda den Hartog

Als redactiecoördinator bij De Zaak zorg ik ervoor dat er dagelijks interessante artikelen voor ondernemers op onze website staan en ben ik de drijvende kracht achter het weekoverzicht. Dat ik zelf ondernemer ben geweest komt daarbij goed van pas. Door deze ervaring en mijn redactionele skills begrijp ik op welke informatie en tips ondernemers écht zitten te wachten.
Lees ook…
i.s.m.
Veel mkb-ondernemers zien HR-beleid als iets secundairs, een administratieve taak die vooral gaat over contracten en salarisverwerking. Toch draagt een…
Hoe zorg je voor eerlijke en transparante beloningen binnen je bedrijf? Een goed waarderingssysteem helpt je om duidelijke keuzes te maken en je…
Urenregistratie is en blijft een belangrijk onderdeel van elke succesvolle onderneming. Toch wordt het vaak weggeschoven in een hoekje als iets dat…
i.s.m.
Als ondernemer heb je al genoeg op je bord: je bedrijf laten groeien, je medewerkers tevreden houden en ervoor zorgen dat alles op rolletjes loopt. In…
Iedereen die een arbeidsovereenkomst heeft en in Nederland woont, heeft recht op vakantiegeld. Het uitbetalen ervan is voor jou als werkgever dus…
Inflatie vreet aan het budget van je medewerkers. Dat kan financiële stress opleveren. De vraag is: wat doe jij als werkgever? Hoe kun je je…