Succesvolle retailers onderscheiden zich op meerdere vlakken van concurrenten en kunnen daardoor blijven groeien, zo blijkt uit de ING Sectorvisie Kledingbranche. Lees de pdf of bekijk de video.

ledingbedrijven
Ondanks de momenteel scheve verhouding tussen vraag en aanbod zijn er kledingretailers die wel blijven groeien in omzet. Zij profiteren zelfs extra doordat er meer ruimte ontstaat in de markt nu niet alle kledingbedrijven het hoofd boven water kunnen houden.

Terugkerende kenmerken van deze sterke bedrijven zijn:

1. Heldere, consistente keuze van doelgroep
Product en/of collectie, locatie en winkel(beleving) worden afgestemd op de doelgroep. Elementen binnen het concept worden continu aangepast om de nodige vernieuwing en verrassing te bieden;

2. Samenwerking in de keten
Leidende bedrijven in de markt hebben adequate, gekoppelde informatiesystemen en delen informatie met leveranciers. Er bestaat inzicht in elkaars kostenstructuur en processen en omtrent dit laatste bestaan heldere afspraken;

3. Sturen op cijfers
Informatie over aantallen bezoekers, conversiegraad en bonbedrag is bekend en wordt geanalyseerd, evenals de effectiviteit van acties. De omzet per vierkante meter, artikelgroep, markt en/of land is realtime beschikbaar en er kan direct op gestuurd worden;

4. Excellente logistiek
Hoe hoger de omloopsnelheid, hoe sterker het onderscheid met de concurrentie op logistiek te maken is. Ketensamenwerking en sturen op cijfers zijn essentieel om via onder meer automatic replenishment en optimalisering van routes en drops ook op het logistieke aspect te excelleren.

Sectorvisie Kledingbranche: pdf en video
Deze punten zijn afkomstig uit ING Sectorvisie Kledingbranche, “Sturen op cijfers en ketensamenwerking voor een hoger rendement”.

 

Pensioen Scan 2022
Bouw jij al op een slimme manier je pensioen op? Check nu in 2 minuten welke van de 8 pensioenopties voor jou een zorgeloze oude dag oplevert, met maximaal rendement én inzet van al je belastingvoordeel.
Zakelijke autoverzekering
Uitgebreide dekking, een uitstekende service en extra exclusieve collectieve korting via De Zaak. Benieuwd hoeveel jij kan besparen?
Lees ook…
In je marketingplan omschrijf je gedetailleerd hoe je jouw producten en diensten onder de aandacht van je potentiële klanten wilt…
Een verkoopbrief voor een potentiële klant, een schriftelijke reactie op een klacht of een uitnodiging voor de jaarlijkse borrel met belangrijke…
Vragen stellen is een belangrijk onderdeel van ieder gesprek, dus ook van een verkoopgesprek. Je kunt het gesprek in de gewenste richting sturen door…